Tjing!

Midsommar och storumandagarna har passerat, En kall midsommar, med helgrillat vildsvin och umgänge med goda vänner i Laisbäck vid Umstranden. Vackert och suveränt trevligt var det.
En skön helg i övrigt, där umgänge med långväga vänner även ingick en stund. Lite älgspan och lite andra trevligheter.

Veckan som följde var en stressvecka. Förberedelser och invigning av Uman Puls utegym, som äntligen är i hamn. Känns så skönt att vi fått till det vi som jobbat med det i många år och som verkligen fått prova på att kämpa, sätta mål och förverkliga ideér. Sånt härligt gäng som ingår så det är en förmån att få jobba med dem.
 
För arbetet med Uman Puls och utegymmet så fick föreningen under Storumandagarna ta emot ett stipendium från Storumans IK- en suveränt trevlig överraskning! Även om whiskeyrösten från lördagkväll inte kändes så representativ så kunde vi ta emot priset på scenen utanför Akkan på söndag.
 
Veckan i övrigt innebar en anställningsintervju som vi får se vad det blir av. Jag håller tummarna!
Och ett styrelsemöte - trodde jag, som visade sig vara lagt denna vecka istället så jag hade helt enkelt missförstått, åkte dit igår och skulle "möte".
Var enda deltagaren - IGEN. Jag hade missuppfattat dag - inte bara vecka... så nu är tanken att det ska bli ikväll. Hoppas jag...
 
Fredagen drog jag till Villis och träffade gamla studiekamrater. Så himlans trevligt att träffa brudarna igen. Skratta fick jag då så det räcker till nästa gång vi ses.
Passade på att hämta hem dottern som varit på ridläger en vecka. Förra veckan var hon på laisokläger. I veckan har hon vart i Övik med bästisen.
 
Skotertävling på vattnet, marknad, dansgala, marknad igen, fika och umgänge avslutade den stressiga veckan. Den här veckan är ambitionen att ta det lugnt... få se hur det går med det...
Får hem dottern ikväll i alla fall. Vilket känns helt galet skönt.
Nu ska jag ägna mig åt mitt verkliga datoruppdrag. Rapporten. Suck!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0