Trevligt att minnas

I min ålder när de grå håren blir alltmer svåra att dölja för omvärlden, glasögonen oftare måste sitta på näsan, broddarna sitter på fötterna när det är halkigt, minneslapparna tenderar att tapetsera väggarna o.s.v. så känns det rätt okej att kunna svara på frågan; vad gjorde vi då? Vilket år var det? Vilka var vi med då? Var åkte vi på semester då?
Det är något som är rätt enkelt när jag har bloggen att gå tillbaks till. Vilket nu under de senare åren inte är fallet. Så jag tar ett litet nytt tag. Att försöka - så gott jag kan - uppdatera så jag kommer ihåg om tio år att vi firade nyåret på Folkets hus med människor, som jag inte vanligen firar nyår med. Trevligt var det och skönt var det att gå hem rätt tidigt så jag var pigg och fräsch på nyårsdagen. Som jag ändå tillbringade i soffhörnan framför tvn.
Julen- firades med mor och syster med familj samt med svärfar och systers svärmor. Trevligt och mysigt massor med god mat och en del tomteskjutsande blev det eftersom mellanbarnet hyrde ut sig som tomtefar.
Trettondagshelgen åkte jag till Marsfjäll och firade kusinens födelsedag med hennes vänner och familj. Mycket roligt och en fantastisk anläggning väl värd ett besök eller flera!
Nu senaste helgen åkte maken jag och mellanbarnet ner till Växjö, anledningen? Jo studier och jakt. Det gick bra både och. Redovisning och föreläsningar varvade med jakt och umgänge med trevliga människor i massor.
I övrigt så gäller arbete, plugg, familj och vänner samt lite träning för oss alla i olika former.
Precis som vanligt.
Just av den anledningen - alltså resan hem från Växjö och allt annat - så känner jag mig lite urlakad just nu. Lite sådär lagomt out of order. Men jag tar en paus i kväll från allt och hoppas och tror att de ger sig. Siktar på lite träning på gymet i morgon, uppladdning av hockeykiosken för match på lördag, arbete och lite plugg samt förstås fredagsmys med La familia. Det blir nog bra. Jag ska förresten läsa lite ur min psykologibok Psykologins grunder - endast 766 sidor men det är intressant! Än så länge bör tilläggas!
Så over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0