En bättre människa

vill jag gärna bli. Jag är rätt okej, jag vill bara inte fastna i det för jag är inte så bra så att jag inte kan bli bättre. Jag vill kunna mer, förstå mer, vara mer. Med ödmjukhet vill jag förbättra mig själv och mitt liv. Hela tiden.
Lära mig. Jag tycker inte alltid att andra människor runt omkring mig gör de rätta valen, har den rätta attityden, tänker och agerar på det sätt som jag skulle önska. Men vad är det som säger att jag gör det rätta. Jag gör det som min ryggsäck med mina erfarenheter säger är det rätta. Jag agerar efter vad jag tycker och tänker. Det är inte alltid rätt men det är enligt mitt tycke. Och om jag lär mig så utvecklas jag. Och det jag vet med säkerhet är att den enda människan jag kan förändra är migsjälv. Så jag jobbar på utveckling och lärande. Och jag försöker ta till mig och lära mig av andra människor - för ni är så många som kan lära mig så mycket!
 
Så vill jag bara säga att min helg har varit superbra- trots solens frånvaro och regnets in allra högsta grad närvaro så har jag haft en kanonhelg. Med mycket film, bokläsning, tv, umgänge med nära och kära. Kramar och mys.
Jag har ägnat mig åt själavård. Härligt! En underbar alldeles lagom midsommarafton med helgrillad vildsvin, älg och gris massor med goda tillbehör, gott vin, goda vänner och lekar. En natt i husvagnen med regnet som smattrar - eller snarare dånar mot husvagnstaket. Så härligt - jag bara njöt av nuet.
 
Har nu en arbetsvecka framför mig då jag och maken huserar själv här hemma med alla hundar. Alla barnen är utflugna, killarna drar in pengar på plantering och liten kärlekstjej är på ridläger i grannkommunen. Så skoj för dem och rätt ovant för oss. Men vi ska försöka umgås lite mellan jobbvarven hoppas jag :-)
 
Och så laddar vi för en härlig helg med Storumandagarna och trevligheter i massor!
 
C Ya!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0