Matteprov, hockey och ändrade planer

Känns som det är rätt skönt att stanna upp och tänka att -jag är inte sån planeringsmänniska som jag var för några år sen, jag kan acceptera att saker förändras, att det går undan i svängarna och att det inte alltid blir som jag tänkte. Visst ibland blir man besviken och lite ställd, när det inte blir som jag tänkte mig men - jag kan acceptera det. Och den här helgen var det ju inga större förändringar - en hockeymatch som inte blev av - och det var inte nåt jag var direkt berörd av.
Äldsta sonen, maken och mellankillen tog sig ut på skotrar, jag tog mig ut på promenad och hann skriva mitt matteprov. Liten kärlek har hunnit med slalombacken. Det var gårdagen det. I stort - vi hann även umgås med goda vänner i olika konstellationer och dricka ett glas vin - eller två. Länge sen sist, gott och mysigt var det.
 
Dagen idag innebar att lång och skön sovmorgon. Sådär så att jag helt plötsligt kom på att nu var det dax att åka ner och ladda i hockeykiosken för matchen som skulle spelas idag. Semlor och kaffe, korv och läsk skulle laddas. Storkillen som drog iväg på skoter ringde hem till pappa ca 2 timmar innan matchstart och hade hittat på en stackars älg som inte ville kliva upp och gå iväg även fast storkillen stannade skotern och hojade. Det visade sig att älgen var svårt skadad och lidit länge, kunde inte gå och knappt resa på sig. Storkillen fick dit en markägare som hjälpte till att avliga älgen och de drog den sen till vägen.
Sen kom storkillen till hockeyplan och stassade om och spelade match. Det var ju också en uppladdning. Såg ett tag ut som det inte var sån bra uppladdning då storuman efter ca 5 minuter låg under med 0-4. Kändes som uppgivna killar och tjejer - men - de vände matchen och vann med 9-5. Starkt jobbat !
Sen blev det hem efter 5 timmar i hockeykiosken. Middag och en sväng på cykeln nere på gymet. Inte en dag försent att få delta på ett sånt pass. Nu hoppas jag vi håller oss friska och får fortsätta vara med.
Skön känsla att sjunka ner i soffan och känna sig nöjd att ha fått cykla bort lite häxan surtant som jag fick med mig från ishallen. Det - var en annan sak- som jag tar med den det berör.
 
I morgon hoppas jag det blir jobb - hela dagen - då Sixa ska få vara hos barnvakt. Det blir kanonbra.
Sen ett pass, ett vinlotteri och så må jag klämma in nå engelska nånstans däremellan.
 
Ha det gott alla!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0