Matte o samhälls

Läser och räknar så ögonen blöder. Mina vänner och ovänner slipper se så mycket av mig, min sällskapliga sida har gått i ide. Jag önskar verkligen att dygnen skulle ha fler timmar då det känns som jag ser tv med nacken och umgås med kompisar via facebook och ev. mess.
Jag skulle så gärna - och hoppas kunna - ta mig tid att baka gofika och bjuda hem vänner och ovänner så vi får umgås lite i mitt nya kök. Men just nu så är det plugg för hela slanten. Och när nån frågar vad jag tänker bli när jag blir stor?! så vet jag egentligen inte. Kanske jag måste bevisa för mig själv och andra att jag kan - kanske jag fortsätter läsa det jag tycker är spännande och anser mig ha tid för.
Det jag söker är nog utmaningarna tror jag. Och jag får dem. Just nu har jag det här plugget och i dagarna har jag avslutat ett år med en ledarcoach som jag fått äran att jobba med och som hjälpt mig en hel del. Men som även gett mig en hel del att jobba med och en massa att tänka på.
Så där så jag förstår att det är bara att fortsätta jobba på. Man blir aldrig fullärd!
Är tacksam för dagarna i alla fall. Det är så mycket positivt runt omkring mig - kan bero till en del på att jag väljer att se det positivia och vara tacksam över det som är bra. Tänker mig att om jag fokuserar på att vara tacksam och se det som är bra och positivt så ska det vara det som omger mig. Inte det som är negativt - för visst finns det sånt också. Och sen då - planerar för trevligheter så småningom - har en del planer och en del frågetecken - men det är rätt skönt att ha nåt att se fram emot ändå.
I morgon blir det en tur till Luleå och sen stressa hem för att hinna ett möte här hemma. Jobbmöten hela dagen men det blir så ibland. Tänk att åka 30 mil för att vara med på ett möte som är 2,5 timme. Jag hoppas verkligen de säger nåt bra så att det är värt det.
Är som glad att en av mina fina vänner hjälpt mig att få Jonas Gardells bok Torka aldrig tårar utan handskar - på min mobil så jag har en hörbok att lyssna på under 60 mil i bil i morgon.
Håll tummarna att det är bra väglag och att jag håller mig på vägen hela dagen.
 
Helgen i övrigt har inneburit umgänge med goda vänner på olika vis shopping, godmiddag och massor med hockey. Sådär som det brukar vara den här tiden på året. Har lite dåligt samvete just nu för att Sivan varit den som fått stå lite mer än jag skulle önska. Men det blir nog nån råd på det med. Till veckan ska det nog bli en tur eller två i skogen. Vi har ju som fint nu när snön har behagat komma och vi har fått lite kallare. Myyyyyys med värmeljus och eld i kaminen.
jamen sådär - nu säger jag godnatt i min hatt vi hörs och vi ses nån gång i pluggpauserna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0