Maj sköna maj!

Härliga Maj. Men kallt är det, lite snö i luften har det varit idag- hoppas få kratta gräsmattorna och fixa här ute nästa helg. Då vi har lediga dagar, hela familjen ska få vara ledig. Gör inte ont alls vill jag säga.
Liten Kärlek var på prao. Hade en kanondag och trivdes som fisken. MellanKärlek har varit på Prao på Orrkvist Motor. Trivdes också rätt bra. Lite för lite att göra eftersom säsongen är i s
tort sett över. Nu är det slut på skotersäsongen och fiskesäsongen har kört igång.
 Killarna har fiskat idag och dragit några matfiskar. Får väl se hur länge det här fiskesuget sitter i. Annars börjar det dra ihop sig på skolor och inför sommaren. Vi sitter lite pyrt till när det gäller sommarpersonal. Har inte nån susning om hur sommaren ser ut - men jag hoppas det löser sig. Så vet du nån som behöver ett jobb i sommar som skulle passa hos oss - säg att de hör av sig.

Söndagkväll och ångest har jag över allt jag inte gjort idag som jag skulle gjort. Jag har en Svenskarapport i min Svenskakurs som jag inte gjort klar, jag läser och klurar men det tar tid. Den ska skickas in på onsdag så det känns som den skulle behöva filas på. Men jag sitter mest och njuter av en trevlig och härlig helg på alla sätt och vis.
God middag i fredags med trevliga damer och massor med surr och skratt, lite hockey såg vi på, men det var tråkigare då Sverige förlorade. Vi åt  Västerbottensplanka från ICA RENEN som var kanongod. Liten Kärlek hade övernattningsparty, ett lyckat sådant jag förstod det som att de hade haft kanonkul.
 Men liten kärlek var trött igår. Igår fick jag försöka styra upp dagen och få allt på plats, alla hundar och ungar på rätt ställe och kläder i ordning innan 3 då jag skulle på Hotellet och vara med på Företagargala. En mycket rolig sådan var vi alla nog rätt överens om, vi hoppas på repris till nästa år. God mat, gott att dricka, trevliga människor, bra uppträdanden, bra musik maken och jag var jättenöjda när vi drog oss hemöver.

Funderar över mitt argumenterande tal som jag ska hålla på Svenskan nästa måndag. Jag har valt ämnet Facebook- hur viker du ut dig ?! Jag känner att det är ett rätt bra ämne, för jag blir förundrad över facebook och datorvärlden i stort mer och mer ju mer jag reflekterar över det.
Facebook är bra till mycket, jag är med och jag tycker det är ett bra forum att hålla kontakt med människor. Jag vet inte vad jag ger för intryck vare sig där eller egentligen här heller. Men jag försöker att inte reta människor i onöda, att inte reda ut konflikter på nätet, att föra mig och skriva mest vettiga saker. Men jag kan tänka mig att det inte spelar nån roll, folk bildar sig hur som en uppfattning om mig efter vad jag skriver- och det kanske inte alltid stämmer överens med verkligheten, för jag är kanske inte så duktig på att förmedla mig som jag skulle vilja?
Jag har svårt att förstå när man hugger på andra, när man klagar och när man inte kan "föra" sig på nätet? Det känns ibland som att allt är tillåtet, om jag skriver nåt där så försvinner det snart, jag behöver nästan inte ens stå för det jag skriver och många har inte en aning om vilken sned bild man kan få av verkligheten när man bildar sig uppfattningar om folk, situationer och tillstånd efter vad som skrivs på nätet? Eller har jag fel ? Kan fundera ibland hur det kan vara okej att skriva vissa saker på facebook och hur människor inte verkar reflektera över vad som är sant och vad som inte är det.

Ja ja - det kanske är  så att facebook, twitter, bloggar och liknande är så nytt så att man inte riktigt förstår och vet vad som gäller. hur det fungerar, och vad som kan bli konsekvenser ?
Eller så är det bara jag som inte förstår !

Nu ska jag återgå till verkligheten - och njuta av en härlig helg.  Önskar er en skön söndagkväll !!!

Kommentarer
Postat av: Maria

När det gäller att lösa sommarens personal, skulle du ju kunna nyttja någon du känner som arbetar med sånt;-)

2012-05-15 @ 10:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0