Ledig helg !

Och blåsor i händerna, jag har krattat hela gräsmattan och dragit bort alla löv. Maken har byggt på vår altan, så nu känns det som sommaren kan få vandra in hos oss. Och inte gärna nån vårstorm så vi får börja om med krattandet. Däremot så får gärna pollenskrället dröja.

Annars då- det är fiskefeber i Storuman igen. det är massor - och då menar jag massor med fisk som simmar lösa i Uman just nu. Så killarna fiskar och fiskar, har flera dagar i rad klivit upp kl 04.00 och fiskat. Igår var vi till Umeå en sväng, från klockan tio till halvett så hade vi shoppat examenskläder, skor, och lite annat pryssel till tre ungar, fikat på ett kafe, hälsat på min kusin på deras företag och surrat lite och var på väg hem. Stora sonen övningskörde från Vindeln och hemåt. Går riktigt bra vill jag lova. I alla fall så drog de iväg på fiske även igårkväll, efter mat och titt på årets snygga balpar som gick på röda mattan.
Vi ger bort fisk allt vad vi kan. De är riktigt goda och fina, väger runt 2 kg allihopa och  ser ut som grisar.
Ska se om jag kan fota och lägga in nån bild. Dessutom så har vi turister som kommer, och nästan hela Storumans invånare har vandrat man ur huse för att få sig lite matfisk. Fantastiskt tycker jag. Huvudsaken fisken blir uppäten !!!

Idag har vi som sagt krattat gräsmattan, satt upp staket på vår altan, hälsat på och druckit kaffe och varit ute med hundar. En alltsom vanligast mysig dag hos Ludvigssons. Och framför allt en ledig dag hos Ludvigssons.

Ha en skön fortsättning på helgen !

Kommentarer
Postat av: Fiskarhustru

Jo det är jättekul att se gamla som unga fiskar, o umgås:-)Sjön lever,men tyvärr finns det ett par stycken på Strandvägen som verkar lyckas med att stänga fiskodlingen:-((((

2012-05-23 @ 21:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0