ja vi elsker dette landet !

Sveriges Nationaldag - har i alla år varit min fina mams födelsedag så den har alltid varit speciell. För mig. Inte så att vi gör nåt märkvärdigt men det är nåt  lite mer med den här dagen - förutom att den är  världens bästa mammas födelsedag. Men idag har vi tillbringat nationaldagen i Norge. Och där uppmärksammades också sveriges nationaldag, de spelade svensk musik på radion och på ett ställe bjöds det på kaffe för att det var Sveriges nationaldag. Häftigt !
Vi ägnade oss åt shopping, mjukglassätning, fylllde på förrådet av äventyrsbrus. OCH hade med oss goda vänner som vi fick umgås med. Vi sov över i vår stuga i Joeströmsfjällen. Det var så mysigt!
Jag vill vara i stugan mera, länge. Får se när vi kan förverkliga den drömmen.

I måndags fick vi fatta ett  fruktat svårt beslut. Vi fick bestämma oss för att ställa in årets hockeyskola som skulle hållas här v 32. Vi hade för få anmälda. Så fasligt sorgligt tråkigt så ni anar inte. Det är så trist för alla som anmält sig och ville komma och jag såg själv fram mot det här. Men vad gör man när det inte går ihop på något sätt. Däremot önskar jag att vi kan - om intresse finns - försöka göra ett kortare läger möjligen runt höstlovet så att alla som var jättesugna kan om de vill delta! Vi får se.

I morbon är det jobb på planeringen. Eventuellt en lunch med en väldigt viktig person. Sen på kvällen ska ja gfå gå på en fantastisk upplevelse.MellanKillens klass anordnar småstjärnorna.

Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0