Happy new year!

2012 - ett oskrivet blad.
Mycket som kommer att hända som vi inte har en susning om, mycket som vi väljer men annat som vi inte väljer. Bara hur vi ska hantera det som händer.
Det är nog mitt nya valspråk. Att jag väljer. Men jag glömmer det ibland. Att jag väljer själv.
2011 var väl i stort sett som alla andra år. Upp och nergångar. Men rätt okej överlag.
Jag tänkte kvällen före nyårsafton att jag är lycklig.
Oftast. Och i grunden. Det känns skönt. Jag ska bara komma ihåg det utemellanåt.
Det finns annat jag också ska komma ihåg.
Som att ha mössa på huvudet när det är kallt. Att Lilla K inte gillar choklad. Att Stora K håller på att vara stor kille. Att mellanK inte alltid reagerar som jag tror. Att Sivan gillar choklad- i massor. Och allt annat gott.
Jag ska komma ihåg att ta vara på, vänner, dagar, minnen, livet, familjen.
Jag ska komma ihåg att njuta, att göra saker innan jag känner att jag har de ogjorda. Jag ska komma ihåg att köpa hem kaffe - bryggkaffe. Jag ska komma ihåg att jag är viktig.

Nyårshelgen har varit bra. Mellandagarna med. Men jag ser fram mot helgen som kommer då jag är ledig - mer. Jag har jobbat och försökt få undan men ändå varit ledig.
Men som sagt jag ska njuta av dagarna innan helgen.
Också.

Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0