tisdag

Jag trodde nästan jag skulle bli sjuk ett tag. Har känt mig och känner mig i o f s fortfarande lite si och så. Men det var mycket förra veckan - och även helgen som var. Maken däremot kom hem på lördageftermiddag och var inte alls kry. Han låg klubbad hela kvällen och vi lämnade huset alla övriga familjemedlemmar under hela söndagen. Vilket nog var tur, då fick han riktigt kurera sig själv. Men han kom inte på jobbet förrn igår måndag kl 12 på dagen. Då är han inte pigg, arbetsnarkoman som han är. Och ni vet hur det är när en karl blir riktigt förkyld !? När vi kom hem på  söndag så var han alldeles slut på men fruktansvärt rastlös av att inte KUNNA mäkta med att göra nåt.

Lilla K spelade hockey i Lycksele - gick riktigt bra, de vann två av tre matcher och spelade riktigt bra coolingarna. MellanK var t Arvidsjaur på match och de vann de med. StorKillen dömde två matcher här. Så det var hockey hela helgen.

Annars så är det som vanligt. Man tjavar på. Retar sig på facebookkommentarer och skrattar åt bloggar. Ungefär. Eller jag har bestämt mig för att inte reta mig på saker och ting. Det går sisådär. Ibland funderar man över somliga människor - om de lever världens mest tråkiga liv som retar upp sig på andra, bråkar med andra, intrigerar och skrävelerar ? Eller - nä jag skulle inte bry mig ;-)
Fast ibland är det svårt att låta bli va ?
Håller tummarna för att den snygga bebismagen snart resulterar i en liten bebis ! Det är verkligen dax nu!

Idag är det fettisdag, men jag har än inte ätit nån dagens semla. Däremot har jag ätit dem tidigare. De är goda. Farligt goda. Men kanelbullar är också gott - nästan godare. Eller vad tycker ni ? Däremot tog jag en prommis i sköna vårvintersolen. Det blåste som attan men det är skönt att känna på ljuset. Som inte försvinner förrn vid fem nästan. Fatta vad skönt med ljus. Men jag blir trött. Jag la mig kl 21 igår och var sjukt trött. Förstår inte det där, jag tycker man skulle bli piggare men jag blir tröttare...

Systerdottern fyllde femton igår- fatta hur tiden rusar på i raketfart. Jag blir ju inte äldre. Bara klokare med åren ;-) Stora tjejen som nyss var liten. Nu är det moppeålder men jag tror inte hon vill ta moppekort. Hon vill ha hund. Tycker faktiskt hon skulle få det - en liten söt hund som skulle heta BertOtto !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0