Förundrad

Är förundrad att ni är några som orkar vara inne här fast det händer lite och ingenting. Här kommer i alla fall en uppdatering. Jag lever mår bra och har roligt. Är glad och tacksam över att jag lever ett rikt liv - rikt på roliga upplevelser, goda vänner, världens härligaste familj.
Försöker - och tycker själv att jag lyckas rätt bra - att se möjligheterna och det positiva och fokuserar inte på motgångar, problem och svårigheter. För visst kommer det såna längs vägen.

Jag läser - svenska B - som fungerar bra, jag tycker det är så otroligt skoj. Tänk om jag haft den känslan när jag gick i skolan - vilket jag inte var förunnad med då. Men jag är glad att jag tog tag i det och gör det nu. Är tacksam att jag har möjligheten trots att mitt liv i övrigt är ganska fullspäckat. Har väl hunnit vara på ett par hockeymatcher sen sist. Lite träning har jag väl hunnit- men för lite för att vara riktigt bra, måste ta tag i det där! Några hundpromenader. Några träffar med trevliga och driftiga människor, i veckan som var var jag på Källan Spa - en riktigt bra tripp som gav mycket bra inspriation med alla duktiga driftiga kvinnor som finns runt omkring. Vi fick lära oss om storytelling, sökmotoroptimering och lite annat matnyttigt. Träffar med mina vänner - men även där måste jag prioritera in dem bättre än vad jag gör emellanåt. Just nu är det årsmötestider så några sådana har jag hunnit med. Och lite andra projekt som jag har möjligheten att delta i. Som sagt jag är glad att jag har så mycket roligt att klura på. Just nu klurar jag på hur de hade kokat ihop rabarberchutneyn som vi fick på Källan Spa. Jag har gjort ett provkok här så får jag se om det blir nåt liknande. Den var så god till Brieost. Ska försöka he mig ut på en promenad med Sivan och sen blir det att handla inför morgondagen då både mellanKillen och lilla Kärleken har hockeymatcher, storaKillen ska tydligen dömma hockey också. 

Igår när jag var på storKillens hockeymatch så funderade jag hur jag skulle utnyttja den här helt lediga lördagen ( känns som första gången på  länge) jag skulle önska att jag hann hundpromenad, gym, loppis, solarium, slalom, skoteråkning, träffa vänner, handla, röja lite hemma, kanske en skidtur, grilla korv utomhus... Men när jag frågade mina barn så sa de - vi vill slappa och göra ingenting alls...
Jag tror det blir en liten blandning av båda :-)

Ha en absolut härlig helg alla ni därute !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0