Snabbuppdatering

Innan jag går hem från jobbet så kastar jag in en snabb uppdatering - våra datorer hemma är antingen försvunna i byggkaoset eller väldigt sega. Så här kommer en snabb uppdatering;

Veckan i Ramsele var sisådär rätt okej, vi önskar kanske inte att åka tillbaks men liten kärlek kanske vill det - vi får väl se. Girlpower (jag och vännen AJ packade ihop förtält, husvagn, lastade, kopplade och drog hem därifrån alleles själva. Imponerade på mig själv då jag till och med krånglade mig in på en bensinstation och tankade - nemas problemas.

Väl hemkommen blev det sur(r)strömmingsmiddag med godaste vänner. Veckan som följde innebar, köksrenovering, jobb, jobb,jobb, sol, bad, semester i Umstan, vattenskoterkörning, goda middagar med mysiga människor, skjutbana med klubbtävling där jag drog hem tredje platsen och krossade resten av familjen ;-), hundvakteri åt en liten söt men ruskigt busig Jack Russel valp på 7 månader som vi råkade döpa om till Sverre - av nån outgrundlig anledning - innan vi lärde oss hans riktiga namn - Ozzy, bad och sol, bärplockning, Sörlidbäcken, skogspromenader, tvätt, stök, plock. Ja sådär ni vet.
Den här veckan så stökar vi mer i köket, tapeter ska upp, kakel ska upp, golv ska lackas, allt ska kopplas in och så småningom ska vi flytta in i det nya. Bilder kommer så småningom...
Vi försöker jobba och alla börjar skola som ska- d.v.s. fyra femtedelar av familjen. Liten Kärlek börjar fyran,  mellanKärlek börjar sjuan och Stor kärlek börjar gymnasiet samt jag då som ska läsa matte och Samhällskunskap. Spännande fulltecknade tider ! Snart är det jakt och det taggar vi för massor också - men jag får prioritera lite annars i år tror jag om jag ska ro ihop det här...

Nu ska jag på ortens färgaffär och uppgradera måleriattiraljerna, sen blir det middagslagning hos mor !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0