Jägarna 2

Har haft en fantastiskt skön och lagom helg. I familjens närhet med bara sånt som jag gillar.
Lilla K hade ju disco i fredags. I går "jagade" stora killen upp maken och mig så vi tog oss ut i skogen. De två andra sötingarna sov länge. Det behövde dem.
Storkillen gick med först en hund i skogen sen kom han ut på vägen och fikade m oss. Maken hade gått en sväng m Sivan medans jag passade på vägen. Hon fick upp nåt men jag vet inte vad. Nåt spännande var det i a f.
Men när hon kommit tillbaks och vi fikat så bytte vi ställe och storkillen gick med en annan hund i skogen. Sivan och jag tog en sväng till men då jagade hon bara råttor.
Så jag och Sivan åkte hem och jag sov - så skönt med sömn. Mellan och Lilla K bakade kladdkaka och hade bjudit mormor på fika.
Till middag blev det makens plankstek. Mycket gott !
Ett glas vin också gjorde verkligen pricken.
Sen traskade vi över till vänner och surrade en stund.

Idag fick vi en bonustimme. Skönt. En prommis m Sivan, en hockeymatch för storkillen. En god middag. Och sen för första gången på några år blev det bio med maken. Jägarna 2. En helt okej film men lite väl - läskig.

På väg hem sprang en hare över vägen.

Så som sagt en härlig helg med familjen. Det  är ju lov i veckan men jag jobbar. Vi får väl se vad veckan i övrigt innehåller.

Nu blir det godnatt snart !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0