hemläxa

Storkillen hade hemläxa, laga en maträtt med kyckling. Baconlindad kyckliing föreslog jag - icket nåt så invecklat tyckte kvällens kock. Kycklingfileer som skulle kryddas och potatisklyftor, allt i ugnen. Sen bearnaisesås på flaska till. Inget ggrönt det blir för krångligt ! 
Sagt och gjort. Jag fick assistera med lite goda råd via telefon då jag passade på att jobba över eftersom Killen skulle laga middag, maken jobbade, mellanKillen åt tidigt och drog på träning samt lilla K åt hos kompis.
De missade alla den kulinariska upplevelsen.
Med levande ljus intogs middagen som smakade - nåt bekant. Jag frågade vad StorKillen kryddat kycklingen med ?
Pommes-krydda kom svaret. Salta och peppra fick vi göra själva !
Det var helt okej. Vi blev mätta i magen i alla fall !

Sen hann jag cykla med grannen en sväng - härliga tider.
Har även fått äran och förmånen att följa systerdottern i ett viktigt ärende. Kul att bli tillfrågad och en erfarenhet rikare blev jag !
I morgon är det nya äventyr i Lyckselestaden. Det går nog bra det med - hoppas bara på - ingen snö.

Ha en skön kväll !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0