Helg - eller ?

Ja jag vet inte jag ???? Känns som helgen bara försvann i hockeydimmor på ishallen ?
Men okej - fredag hann jag sitta i skogen på pass, en kall dag men härlig. Ingen älg fick jag se utan jag tog Sivan med mig och åkte ut med henne. Råttjägare/ätare. Fy för hundan vad jag tycker det är äckligt!!! Jag tror jag skrek så skogen tömdes på djur när det krasade i käften på henne - äääääääääääccccjsligar fy vad äckligt !
Och sen höll hon på jobba med nåt till halvåtta på kvällen.
Men maken påstår att det är så att vara hundägare. Jo jo...

Lördagen var det hockey för mellankillen. Vi packade och gjorde klart så efter den spännande matchen som slutade 3-3 så åkte vi t Sörlidbäcken.
Vi hade ju en StorKille som pangat ner en älgoxe. Han var mäkta nöjd - en större oxe men dock bara tre taggar. Skoj att det går bra för kíllen som är helsåld på skog och jakt.

Idag var det storKillens tur att nöta is. Vi hann dock ut och lyssna på ett ståndskall och spana efter lite fågel innan. Men sen var det två matcher mot ett lag som var klart bättre. Men de kämpade väl dessa gossar som åkte på storförlust. Gånger två. Man hade lagt två matcher samma dag mot samma lag. Klokt kan jag tycka då det blir mindre bussåkande. Sen hade vi bjudit goda vänner på fika. Som bästisvännen fick fixa själv - då vi var sena hem från matchen. Goda varma mackor med god paj till efterrätt blev vi "bjudna" på.
Och fick träffa pinglan som flyttat t Övik och spelar hockey som bara den. Duktiga tjejen !
Nu ska vi börja ladda för måndagen. Men jag hade gärna haft helg en dag till.
Trodde jag skulle hinna kratta lite gräs idag ?! Men det får nog bli till våren. Det hinner nog snöa innan jag hinner ta tag i det. Men men. Det vi inte hinner idag det blir en annan dag !

I morgon är det måndag - ny vecka nya tag ! Härligt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0