veckan som gått

Härliga dagar - bråda dagar. Det vankas åttitalskalajsande nästa helg och förberedelserna pågår för fullt.
I alla stugor i alla vrår. Det letas kläder, det planeras mat, lekar, sånger och mycket mer.
Jag längtar. Och bävar... det är mycket som ska kommas ihåg. Men det blir nog bra.
Och på jobbet går det också bra! Mycket bra !
Jag har ett roligt jobb med många roliga människor. Sen hann vi svänga in på antistressföreläsning. Men vi hann inte luncha med dem, vi hade bråttom tillbaks på jobbet. Lite skoj att maken följde med. Maken som aldrig har tid att vara med på nåt sånt.
Men nu gick det- trots att han fick veta att han skulle med bara eftermiddagen före det skulle vara. Eller kanske just för att han inte hann hitta på nån orsak att inte följa.
Nej jag ska inte säga nåt dumt. Han har händerna fulla med så mycket annat.
Och i helgen är det löpartävling och fotbollsmatcher. Maken ska iväg på ett snabbt äventyr i morgon. Jag hoppas han kommer hem med nåt fint till mig. Nåt jag önskat länge. Vi får väl se om det går vägen.

Men nu är det så ska det låta. Ska bara tipsa om en mycket god kaka ;

Cheesecake Brownies med hallon
ca 15 st
300 g mörk choklad
200 g smör
4 ägg
2 dl strösocker
3½ dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
2½ dl hallon
Ostsmet
200 g philadelphiaost
½ dl strösocker
1 ägg
100 g vit choklad
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smör och choklad tillsammans över ett vattenbad (eller försiktigt i en kastrull).Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner chokladsmeten och tillsätt mjöl, vanligsocker och salt. Blanda ner hallonen Smält den vita chokladen. Rör eller vispa (men ej med elvisp) samman ingredienserna till ostsmeten. Häll chokladsmeten i en form som är ca 20x30 cm. Klicka över ostmassan och dra med en gaffel för att marmorera lite.
Grädda kakan mitt i ugnen ca 20 min. Låt den svalna och ställ den sedan i kylen minst 2 timmar. Skär kakan i rutor.


Mumsigt fredagsmys säger jag bara !!!!!!!
Ha en skön helg allihopa !



Kommentarer
Postat av: Linnea

Oj vad gott det lät. Måste nog testas i helgen!

2011-05-13 @ 20:52:24
URL: http://linnetgoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0