At Globen Hotel

Har checkat in på Globen hotell, bor granne med det stora vita klotet. Undrar lite om det kan krympa ? Kanske jag vaknar i morgon bredvid en golfboll... det regnar MEGA här.

Turbulent var det när vi skulle hit. Känns ju som att åka i en torktumlare. Inte för att jag provat men jag har väl fantasi. Visade min svaghet idag och berättade om min fantasi. Eller min fasa kanske. Jag är ju riktigt flygrädd. Så innan jag åkte idag så visade jag maken var alla koder och kort till alla bankkonton är. Sen visade jag hur man gör för att logga in på banken. Han har verkligen inte någon aning om det i vanliga fall. Men idag fick han veta.

Utifall att planet skulle störta - så kan han då betala räkningarna. Men jag kom på i taxin att - han har inte en susning om hur man betalar ut löner. Så då kan han ju inte betala räkningarna om han inte fått in nån lön på kontot... Suck. Ja ja - sen måste han få inloggningen till Facebook och mackens hemsida. Så han kan uppdatera dem med. Viktiga saker att tänka på om utifall att vi skulle störta. Men nu överlevde jag.
Trots turbulens. Huuuuuu vad rädd jag var ett tag. Men ner kom vi hela och rena.

Tog mig till och med till Gubbängen och hälsade på hos familjen Hörlen. Mysigt med en kopp te till surret av nån sorts speedwaytävling. Trodde det var plan som körde förbi utanför. Men det var motorcyklar.

Och vet ni vad, jag har ett Superior-room. Ett stort rum med soffa och fotöljer, stort badrum, samt sängar med sån där hiss ni vet för att hissa upp ryggen eller benen. Om jag inte kommer på frukosten i morgon så är väl risken att jag kört ihop den där sängen och ligger klämd mellan madrassen... jag får messa kompisen så hon tar reda på mig om jag inte kommer. Så - godnatt nu kära vänner ! Sov så gott !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0