Åter på plats...

Eller - det har jag ju vart sen i torsdags.
Kursen i Stockholm slutade i tisdags så jag fick hem och krama en liten Kärlekstjej som fyllt åtta år under dagen och låg i sängen och skulle sova. Onsdagen spenderade jag i bil för att skjutsa två killar 60 mil till Övik tur och retur för att skriva för moppekort. Gick bra för den ena sämre för den andra. Lite shopping och sen hem.
Lilla K hade examen - de sjöng så fint och jag grät lite. Det hör till. Sen fikade vi födelsedags/examensfika. Vi hade beställt tårta från Långsjöby av den duktiga bagerskan där. Så nöjda var vi för den goda tårtan.

Torsdag var stora examensdagen för systerdottern och J-fin. Stensele Kyrka först med högstadiets avslutning för att sen sladda in och lyssna till mellanKärlekens avslutning. Så fina barn- som nu fått sommarlov. Storkillen valde att jobba och plantera.
VI fick fika hos systerdottern innan jag äntligen på eftermiddagen fick sätta mig i min jobbstol och försöka bringa ordning i papperskaoset/berget som tornat upp sig.

Torsdagskvällen var det spårkurs med en ofokuserad Sivan och sen var det hockeyskolejobb. Kom hem sent, kl var halvtolv ... Men på fredag var det jobb. Hela dagen. Det behövdes- men jag var slut på. Äter ju allergimedicin nu och det tar på en gammkropp. Eller det har det ju alltid gjort. Lilla K drog med kompis till deras stuga och mellanK med kompis till jaktkojan där det fiskades och så sov de över. Så storKillen, mormor, Jag och maken gick på hotellet och åt fläskfileplanka. Mums var det. Sen somnade vi sött framför tv.

Lördagen och söndagen har varit lugna, lilla K har vart borta, ridläger och kompisens stuga. Jag har sovit och sovit, vart på loppisar (och handlat - inget !!!) (men på auktionen handlade jag lite mer) hjälpt storkillen att plugga, ätit gomiddag vid en fin bastu nere vid uman. Supermysigt. Idag blev det kaffe på altanen hos vännen. Och lite sova igen.
Nu ska jag läsa Mari Jungstedt - efter att mellanKillen fått skjuts på skjutbanan för lite älgskytte. Ha en god söndagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0