Tjing sving i lejonskogen !

Idag - har det varit måndag hela dagen ! Schemaändring som gör måndagar lite stressiga - eller - ja sådär som måndag kan vara...
I alla fall så är det aktiviteter för hela slanten för ungarna på måndagkväll, om de vill.
Och slalombacken har kommit igång och jag har inte tagit mig dit än - men det kommer väl hoppas jag. Så småningom. Sitter och letar skidor på blocket, svårt att hitta det vi behöver , men jag letar vidare.
Solat och gått prommis ikväll - skönt både och.

Jag måste berätta... jag nöp på en finne på näsan idag. Sån där finne som är irriterande nånting, som sitter där röd och svullen som gör ont, ömmar, bultar och svider. Jag kunde inte låta bli att pilla och trycka. Ont ont ont. Tills slut så klämmer jag och klämmer och klämmer- ont så in i nordens ont gör det. Så splasch så kommer den ut... åhhhh vilken lättnade det är - ut med allt det onda variga. Alltså det låter som den var gigantisk - det var den ju då inte. Det var nog bara jag som såg den, det var bara rött och irriterat. Men det gjorde ont inuti min näsa.

Så är det många gånger med problem, bekymmer, tråkigheter. Ingen ser att det gör ont och är irriterat. Ingen förstår varför man inte är på humör. Ofta växer det, blir mer ont, mer irriterat och mer bultande påfrestande... Man vill inte säga nåt för att lasta över , klaga på, och snacka skit om ...
Men till slut petar man in det onda, lägger fram det, pratar om det, frågar - så spricker det onda det kommer ut, det gör mindre ont, till slut läker det. Och man kan lägga det bakom sig...
Och vänta på nästa bekymmer;-) Å min näsa gör inte så ont nu längre ;-)
( jag hoppas ni läser detta med lite humor ;-D)

I alla fall - så vill jag läsa nu, jag skulle vilja plugga. Jag vet inte vad, men nåt...
Tror jag ska läsa in lite ämnen så jag har tredje året på gymnasiet i alla fall...
Jag tar det lite succesivt... kanske. Eller vad tror ni ? Går det att jobba, läsa, engagera sig och leva samtidigt ???
Men om jag gör en sak i taget kanske jag klarar det???

Kommentarer
Postat av: Maria

Att du kan genomföra det, är jag helt övertygad om

:-) Men ta kanske lite i taget, tålamod min vän. Som "brinnande" och nyfiken människa, måste man lära sig det för att överleva. Tro mej.

2011-02-01 @ 09:27:52
Postat av: Ann-Ci

Du ska ju plugga lite..... :)

2011-02-01 @ 17:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0