språkförbistring???

MellanKillen och jag umgås i soffan - jag framför datorn och han tittar på tv. Nyheterna passerar och så blir det reklam. Jag är helt inne i datorns värld och följer inte reklamen, som jag för övrigt blir rätt less på.
Så säger sonen från soffhörnet;
Vad är Späck mamma ????
Mammaaaaa !!!
Ja, säger jag, vad sa du ????
Vad är späck ??? frågar han igen
Fläsk ! Svarar jag.
Va??? Säger mellanKillen då ???
Fläsk svarar jag igen, Fett förtydligar jag då jag ser att sonen är helt oförstående...
Då tittar han på mig och säger Fläskspararna ?????
Va ? blir då min frågande min ....

Jamen säger mellanKillen förvånat; Specsavers.... Fläskspararna - varför heter de så ?????

Jaaa varför heter de så ???
Spec står för vad ??? Inte fläsk eller fett hoppas jag :-D

Kommentarer
Postat av: Ann-Ci

Specs = brillor

2011-01-10 @ 08:50:54
Postat av: Yvonne Sjöberg

Den var bra,jag fick mig ett rejält skratt här jag sitter i min esamhet med datorn som mitt enda sällskap.......;))

2011-01-17 @ 10:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0