Inte mitt fel

En sån soft helg... bara formgjutit soffan och sängen i stort sett.
Fredagen efter jobb så bar det av till systeryster som bjöd på födelsedagsmiddag med trevligt sällis och gott vin. Lite karaoke och andra sällskapslekar blev det med mer eller mindre avslöjande kort... ja ja - man får ett gott skratt i alla fall :-D
Maken och storKillen drog till Norsjö där storK var med och spelade hem en ytterst spännande match som vi fick följa via mess. Sen hemkomst blev det även för dem.
Lördagen var lite sådär lagom seg, skönt mitt i allt att det var schwaiiiiiinkallt, det var minus typ 30 grader. Så hela dagen var vi inomhus - i stort sett. Storkillen drog på kvällen ut på äventyr i en skogskoja med kompisar och sov över. Lite orolig är jag allt när de är på såna äventyr-men men.
Idag var det mildare väder, vi åt en god frukost och sen blev det hundpromenad, slalom för lilla K, fika hos en god vän, sen formgjöt jag igen. Rätt soft söndag.
Kvällen har tillbringats framför tv´n - solsidan och - en jaktfilm om lock. Sådär sevärd... inte mitt favvoämne men man lär sig väl nåt.

MellanKillen har bakat bullar i fredags då han var in en sväng på jobbet och åt lunch, sista sjukdagen, så surrade han och vår jobbarkompis om bullar så mellanKillen frågade om han skulle gå hem och baka bullar. Sagt och gjort. Goda bullar blev det. Jag som nästa aldrig bakar bullar är djupt impad av att han fixade det.
Han var så taggad så han bakade ett gäng till på lördag. Duktig kille. 

I dag till middag så halvbråkar alla ungar runt bordet till höger och vänster, maken ryar och gormar. Jag sitter och småler lite åt kaoset men får ju också rya i nån sväng... så tittar mellanKillen på pappa när han ryar i igen och säger; När Gud skapade pappa så sa han nog så här; Det var då inte mitt fel...

Nä det är väl typiskt manligt släkte... ? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0