13 to be 14(dagsafton)

Trettondagsafton i allskönsro- efter en halvstressig dag. Jobb och packning - vi drar iväg i morgonbitti uppöver landet. StorKillen är redan i Boden och vi åker dit tidigt i morgonbitti.
Det blir till att titta på några hockeymatcher i dagarna två - eller tre. Beroende på hur det går.
Vi andra som inte ska spela hockey ska titta på och heja, samt spana in vad Boden har att bjuda på i övrigt. Jag har som aldrig varit där tidigare. Maken har tillbringat ett antal dygn där när det varit militärövningar. Han drog en ramsa som handlar om Boden- ni har säkert hört den. Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler- den platsen heter Boden - dit vill jag aldrig mer...
Den versen kan nog handla om fler ställen - och vi får väl se om Boden platsar på den listan.
Vi ska bo på hotell, umgås och kanske bada, mellanKillen ser fram emot shoppingen ?! Han vill i alla fall hitta en hockeyklubba. StorKillen hade sån tur och fick en ny hemlevererad från Umstan med en skön pingla som fixade biffen till oss. Tack för det !

Vi har i alla fall ätit gott ikväll, älgkalvtjälknöl med rotsaksgratäng och ris samt sås- mums. Sen bjöd vi hit mamsen på polkacheezecake. Också mums. Så nu sitter vi och halvslöar framför Göta Kanal. Men snart är det sängen som gäller då vi vill ta oss upp i tid-snörök och blåst väntar på vägen vad jag kunnat se på väderleken.

Har funderat några dagar på avundsjuka, missunsamhet och att inte kunna glädjas över andras framgångar.
Ibland kan jag förstå - för livet är orättvist - fruktansvärt orättvist och ibland förstår jag inte hur man tänker när man ställer upp ramarna för saker och ting. Man önskar att alla vore lika mycket värda och att alla skulle få samma chans. Tyvärr är det inte så. En del tar det bra - andra tycker det är skit.

Men sen finns det de som i allt ser andras fel och brister- som klankar och pratar illa om, som sprider illvilja och missunar sina medmänniskor att få ha det bra - gott. Jag önskar att alla kunde/ville/provade att sträva efter att vara en människa som bjuder, på sig själv, sitt goda humör, sin välvilja till andra....
Tänk vad världen kunde se bättre ut då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0