Vet inte hur..

Jag i morgon bitti ska kunna tala om för Lilla Kärlekstjejen att min hund Sivan just ätit upp hennes fina ihoppysslade smällkaramell med godis i. Som jag hjälpte henne att pyssla ihop på föräldrafikat på fritids. Den här hungriga hunden vi har. Hon åt upp mellanKillens och mitt snygga ihoplimmade pepparkakshus innan de ens hunnit garnera det förra lördagen. Hela Pepparkakshuset åt hon upp förutom ett ynka litet hörn på ca 2 cm.
Och nu är det smällkaramellen. Hon kommer inte att vara poppis.
Hon har ju som gjort det förr om ni minns...
Ja ja vi tar det i morgon.

Annars har vi haft en lyckad och bra dag. Lite väl tidig morgon när reveljen gick kl 0600. Lilla K hade hockeysammandrag i Åsele. En spännande dag med duktiga och tåliga hockeyungar och ännu tåligare föräldrar. Åsele ishall är som beryktad för sin KALLA hall... Men jag hade försett mig med mina varma sköna IceBug skor och min nya sköna varma Fjällrävendunjacka. Jag tyckte det var nästan lite varmt. Men jag är glad att jag inte frös i alla fall.
Väl hemma fick vi god middag av maken och killarna som varit hemma hela dagen. Jag åt och sen drog jag på bio med min söta mams. Vi såg Simon och Ekarna. En fantastiskt fint berättad historia. Jag är djupt imponerad och glad att jag gick och såg den. En gammal ungdomskompis bror är med i filmen - har en av huvudrollerna. Stefan Gödicke. Jag är djupt impad av hans insats. Och de andra duktiga skådisarna. Skarsgård, Sjöholm bl. andra.
Och nu njuter jag framför tvn av helgens sista timmar med sönerna.

I morgon blir en ny härlig dag, det drar ihop sig mot jul och jag känner mig som klar med det mesta. Vi tar en lugn och härlig jul med inte så mycket julstress. Hoppas jag. Men hallå - en tomte behöver vi ! Säg till om ni hittar honom att vi vill att han ska komma hit med !

Ha det gott alla coolingar !
// Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0