V A M S

Undrar om det finns instiftat i lagen att försäkringskassan måste betala ersättning för det ? VAB finns ju - vård av  barn, men V A M S tror jag icket existerar. Vård av mig själv. Jag är fortfarande krasslig hostar lungorna ur kroppen och antar att jag skulle behöva ta det lugnt. Men i s f skulle försäkringskassan måsta skicka hit nån som kan vara jag ett tag, som jag får dirigera att göra det som ska göras. Men jag antar att det bara är att hosta några extra krax och trampa på.
Tycker lite synd om mig själv en stund. Men det går över.
 I övrigt har det varit en - toppenhelg med massa trevligheter. Hockey x 2 igår - 2 förluster trist nog men det är att ladda om. Hann en sväng på samhället för att shoppa lite. Sen hem och klä om för middagsgäster. Som tur var hade de med sig maten annars hade det blivit knäckebröd och vatten :-) En mysig kväll !

Idag var det att stressa upp och klä sig och se till att storkillen tog sig på hockeyn som han skulle agera domare på. Sen blev det kyrkan och en lång sittning på konfirmation. Visst de är jätteduktiga och det är fint. Men det tog lite tid tycker jag - då jag sitter på nålar och är rädd att få en sån där hostattack så det känns som lungorna ska komma upp. Suger på halstabletter och dricker vatten men jag fick ta en sväng ut och hosta lite.
Konfirmerade blev det och det har de gjort bra. Gott fika efteråt och trevligt sällskap.

MellanKillen har varit i Åsele och spelat match, kommer v hem snart.
Jag har landat i soffan och vet inte hur jag ska ta mig upp.

Snipp snapp snut nu ska läsas läxa kvällen ut ( m storkillen )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0