swisch....

så for det två dagar -  bara så där supersnabbt och jag hann massor !
Fick förbereda dagens trevligheter på jobbet igår samtidigt som jag försökte förbereda på jobbet inför den kommande veckas ledigheter då vi ska ut i skogen och njuta av hundskall, eldens sprakande, skogens ljud och bara.... vara !

Det var massor med spring, uppackning, skylttextning, klämde in en lunch med en vän, sprang på affärer och köpte attiraljer till dagens ettårsfest på macken, sprang in på suveräna tygbutiken och köpte gardin och stång - fick hjälp att snabbfålla gardinen ( med strykjärn ... ) Tack för bra service !
Tillbaks på jobbet och fortsatte slåss med allt som skulle göras. Fick ett telefonsamtal från Sveriges Radio. Jo jo ...

Rusade hem och fixade snabbaste middagen eftersom lilla K skulle på ridning, MellanK hade fotbollsmatch och jag skulle prova nya träningsformen Yopichi. Kombination av Yoga Pilates och Tai Chi. Riktigt roligt och svettigt!
Ni måste prova - både det och Cypichi! På söndag har de ett provapåpass!

MellanK´s match gick okej. Förlust m 8-1 - förra gången var det 20-0.

I alla fall så rusade jag hem - hämtade upp damer på vägen, snabbpackade bilen och drog iväg upp till stugan. Kom fram sent på kvällen och surrade lite innan sängen lockade och drog.
Idag har vi sprungit i skogen hela dagen. Haft kanonväder. Hittat svamp av olika sorter och storlekar. Inte så mycket av det vi ville ha dock. Mitt i allt så sprang vi ihop med bekanta. Så vi fick utnyttja deras altan och fika på ! Mys ! Tack så mycket !
Sen brassade vi hem trötta och nöjda ! Till La Familia som väntade med varma mackor och eld i kaminen! Här hemma håller storkillen på förbereder jaktradioapparater och packning inför veckan som kommer.
På jobbet har de också haft fullt upp. Lite trist att missa det. Men vad gör man när allt roligt är samtidigt...

I morgon är en ny dag... och jag känner förkylningen komma smygande tillbaks igen - hoppas det är falskt alarm.

Sandsele i morgon - here we come !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0