Skitjakt !

Brukar man säga när man önskar nån lycka till med jakten!
Men i år känns det som det verkligen varit skitjakt. Det är ju skönt att vara ute - absolut, jag älskar det! Det är roligt att umgås med jaktmänniskor, dela jaktupplevelser och få vara med där det händer. Men i år känns det som det har hänt - NADA i vår väg.

Jag gnäller lite nu, vi har ju sett älg, det har skjutits för våra hundar, vi har fått vara ute och vara med. Men det har gått sisådär ändå. Inga härliga ståndskall där nån får krypa på och där det skälls starka härliga hundskall för att så småningom avslutas i ett/två skott då hundskallen tystnar och man vet att - nu - nu gick det vägen, nu ligger älgen där och hunden har avslutat ett bra arbete tillsammans med föraren.
Inget sånt - våra hundar har skällt älg, har dragit iväg med älg, gärna till jaktlagets område, eller så har det varit gångstånd, de har sökt efter älg, de har legat ute, det har som sagt även skjutits för hundarna. Till och med Sivan fick igår känna lukten efter färska älgspår som hon skällande drog iväg i. Hon ska ju egentligen inte jaga älg men det är härligt att man ser att jaktlusten finns där. Vi sköt inte efter henne - älgen var skrämd och gick undan - sen ska vi inte göra det. Hon ska jaga annat.
Men det känns surt - storKillen gick med hund i morse då mellanK och pappan satt på pass. (Jag och lillaK var hemma och tog det lugnt en stund, skulle ut lite senare) StorKillen är en mycket duktig jägare måste jag säga som är partisk. Han visade de nya jaktmedlemmarna var gränserna och passen låg söndagen innan jakt. Han har burit kött, följt med och gått med hund både med pappan och JF, han är involverad och kan mycket. Så att han går med hund är inget nytt, nackdelen är att han inte får ha bössa. Nästa år är han femton. Då. 
I alla fall så tog hunden upp i morse - och drog iväg. Storkillen fick hjälp av pappan och MellanK att ta reda på vad som sen hände - jo - hunden lämnade älgen och uppehöll sig vid ett slakt istället. Då gav mina killar upp.
När jag ringde så ville Maken att vi skulle lägga ut hundar, koppel, burar, pejlare och bössor på blocket.
Han var less. Men nu vilar vi en vecka. På fredag är det dax igen. Då provar vi igen.

Den här veckan har i stort varit en skitvecka. Pengar som stals ur vårt kassaskåp på jobbet. Halvkrassliga familjemedlemmar. Dåligt väder. Resor av olika anledningar. Trevliga resor i o f s. Men det känns att man inte varit hemma och gjort rätt för sig. Så idag - har jag putsat fönster och fixat.
Sen vrickade jag min fot igår som jag haft besvär med hela våren.

Men nu är det slutgnällt ! Nu är det en ny vecka som börjar. Jag ska ta mig ut med Sivan och lufta henne lite, sen blir det nog lite Svarta Vinbär hos vännen om det finns kvar. Lingon skulle jag med behöva men jag har inte hittat nåt bra ställe. Och blir det inga så är det väl okej ändå.
Jag ska ha en bra vecka med lite träning och lite umgänge hoppas jag. Jag ska se Idol då jag hinner och jag ska ut med Sivan i skogen. Jag ser fram mot hösten - jag gillar alla färger som nu är så vackra i naturen.

Nu ska jag fortsätta putsa fönster ! Ha en skön söndag alla ni där ute.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0