Bård och Lars

Vi ser på fiskeprogram på kanal4sport. Garvar nåt kopiöst åt dem. Det är två guttar som fiskar allt till nästan vilket pris som helst. Fast jag inte är nån fisketok så är det här väldans underhållande! Just nu är de på Tobago och fiskar. Lurar sina fruar, hyr barnvakt på stranden, ja - de ska fiska till nästan vilket pris som helst.
Annars hostar vi som vanligt - inget nytt under solen. Nog om det.

Har varit på föräldramöte för Lilla K ikväll, blir lite brydd/bekymrad över hur dagens barn kan uppträda på skolan - och förmodligen inte bara där. Jag säger inte alla, jag säger inte alltid och jag drar inte alla över en kam. Men det förekommer. Att barn svär och har ett mycket fult språk på lågstadiet. Att man inte har respekt för vuxna. Och som lärarna själv sa - det finns lagar och regler för hur barn bör/ska bete sig mot varandra, hur lärarna ska uppträda gentemot barnen. Men det finns ingenstans hur barnen bör/ska bete sig mot vuxna. Likabehandlingsplanen innehåller inget sånt.
Jag önskar få veta och mina barn beter sig illa på nåt vis. Och jag önskar att det blir bättring överlag.
Sen fick jag även höra attt i de skolval som varit i skolor i Sverige - så har SverigeDemokraterna fått stor andel av rösterna. Oroande tycker jag.
Hör annat från högstadiet som också är mycket oroande. Jag håller tummarna för att saker och ting rättar till sig.
Jag säger som en annan pappa sa på föräldramötet- återigen. Jag vill veta. Även om det känns som de klagar på barnen - så vill jag veta. Absolut. Jag har ett ansvar - en skyldighet. Jag vill att mina barn växer upp som ansvarstagande människor, med respekt för andra och andras egendom - och det är klart att de - precis som jag gör fel. Många fel. Men jag vill att de ska få chansen att ändra på det som är fel Och då måste de få höra och veta att det här accepterar inte vi. Så här gör man inte. Och det är min skyldighet att se till att de får chansen att lära sig det, min och de andra vuxna som finns i barnens närhet. Tillsammans.


MellanKillen har varit på Akkan och uppträtt med kompis, diabolo. Det är ett tag sen sist men det hade nog gått bra vad jag förstår. Maken var publik.

Skulle behövt gräva potatis. Men det är folkrace i Vilhelmina i helgen - Och jag skulle vilja fara dit. Marknad i Lycksele- nja.








Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du får med dig familjen, ialla fall delar av den. 100 startanden är det i dagsläge...

2010-09-30 @ 08:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0