Vad gör man inte ...

Ja vad gör man inte... lilla K hade disco igår - kanonroligt. Så skoj när vi var så många engagerade föräldrar som hjälptes åt. MellanKillen och kompisar gjorde ett bra jobb som DJ´s. De satt hela kvällen och spelade musik. Ungarna fikade, busade, dansade lite, busade och fikade massa mer. De flesta var utklädda och hade jättetrevligt. Det gör vi gärna om! Även om det är en hel del jobb så är det värt det när man ser alla lyckliga barn.

I december är det MellanKillen som ska ha ett disco.
Efter discot så tog det en stund innan vi varvat ner och precis när jag skulle somna kom storKillen hem. Kvart i ett var klockan, då hade de varit i Norsjö och spelat hockeymatch. Oavgjort 3-3 blev det. På vägen hem hade han blivit erbjuden att spela i Umeå idag och tackat ja. När han kom hem så sent och var så trött som han var ångrade han bittert att han skulle stiga upp och åka iväg kl 0900 i morse. Men vi fixade det. Han hade allt packat och klart när han klev upp kl 0845 och jag skjutsade iväg honom.

Så tog jag mig ut i skogen med min favorithund. Hon skulle få chansen på nåt rådjur de sett spår av. Eller kanske nån räv eller hare. Men vilket väder. Hade jag inte haft hund hade jag hållit mig hemma inne och eldat i kaminen - eller nåt. Det var snöstorm, drevsnö, skaran. Inte alls skoj. Men vi gick en bra bit i alla fall. Ingenting blev det- djuren rör sig väl inte såna här dagar kanske...Och det är inte så lätt att känna nån vittring.

Så jag drog ner till kojan och fikade med folket som var där, lite trevlig surr och värme framför elden innan jag drog hemöver. Så på vägen hem kläckte jag den briljanta iden. Jag kastade om kläder och tog mig iväg - fortfarande i snöstorm, slask, is, regn - till Umstan. Såg fem minuter in i andra perioden och den tredje innan jag och storkillen kastade oss in i bilen och drog hem - i dimman.
Halvtio var vi  hemma - trötta och slut på. Men storKillen packade om och åkte upp till jaktkojan.
Härligt härligt!
Hela den här dagen skulle inte varit möjlig om det inte varit för alla fantastiska människor som är omkring oss. Tack så mycket för att ni finns. Jag älskar er alla !!! Puss och kram!

Vad gör man inte för sina barn?  

Kommentarer
Postat av: ÅM

Vilket otroligt jobb ni gjort som ordnat discot. Verkligen toppen! Hörde mycket beröm från flera olika håll =)

2010-10-31 @ 09:39:07
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0