snor kallt

Det blåser nåt så vansinnigt idag. Stora vita "gäss" på Uman. Riktigt otrevligt kallt blir det.

Jag gick med storkillen en sväng - men det var kallt och blåsigt. Men som ni såg så tycker jag det är rätt mysigt. Med allt som hör till. Hoppa över bäckar är inte min starka sida - så vi skrattar båda två när jag ska över, hunden åt upp mina mackor när vi skulle fika. Arg som ett bi skulle jag schasa bort honom och slog mig själv på pejlaren så jag är alldeles blå på fingrarna . Somliga straffar synden meddetsamma heter det ju - men vi fick skratta igen åt eländet. Vi gick och gick, jag snöt och snöt. Inga älgar. Men umgänget och solskenet som ändock var gjorde det värt.
Sen gick storkillen en sväng själv, fick nåt upptag på nåt som sprang fort. Jag skymtade en älg och hörde ett par skall - men det var inte vår hund. Sivan fick röra på sig lite också tack vare storkillen.

Vi såg en uggla, några orrtuppar och en fem-sex fina ripor.

Men nu ligger jag i soffan - utslagen igen. Ska nog försöka ta det lugnt ikväll. Har avbokat det som skulle göras. 
Snyter och äter halstabletter. Att man ska vara sån vekling.
Men i morgon är en ny dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0