House, glögg och musli

Hm - när jag kom på jobbet i morse så funkade inte min jobbdator, där jag har allt. Hela mitt jobbliv, mail, bokföring,löner, dokument, bilder, allt...  Så beroende man är av dagens moderna arbetskamrater, jag hade lite svårt att sköta mitt jobb idag m a o. Det finns andra datorer, men då de inte har mina program. Tur det finns duktigar människor som kan fixa sånt som inte jag kan fixa. Men som sagt. Jag gick hem en timme tidigare då jag inte hade nåt vettigt att syssla med till slut. Och håller tummarna för att den går att hela.

Vettigt att syssla med det hade jag hemma däremot. Har ju som sagt målarstuga och i morse skulle jag snabbstäda och fixa lite innan jobbet, en ljusstake i glas åkte in i ugnen för att bli av med ljusmassa. Med den påföljd att jag hade stearin över hela ugnen och golvet framför.
Så in till Madde på P&K och shoppa lite  medans jag lämnade datorn. En fin ljuslykta då den andra sprack i ugnen. 
Sen hittade jag en sån fin kandelaber. Mycket fint finns det. 

Har följt med mellanK på första träffen för jägarexamen. Så håll nu tummarna att han orkar ta sig igenom detta. Det är svårt ! Lilla K var med på samma ställe fast två trappor ner och bowlade. StorK fick äta middag på ishallen, han hade träning. Sen gav jag mig ut i snögloppet med Sivan-Divan. Härligt men blött. SÅ när jag kom hem fortsatte målarstugan, ett litet bord fick på sig grundfärgen samtidigt som jag skulle se House, värma glögg och göra hemgjord musli som jag fått recept på.
Men det är nog helt enkelt inte min dag idag, glöggen smakade bara sprit = inte gott. Muslin blev bränd = inte heller riktigt gott och House ser i syner = inte heller så bra.

Sååå nu ska jag snart isäng och läsa lite mer ur Salomos Principer.

I morgon blir det en bättre dag. Och jag har lärt mig en del idag med. Att inte göra musli, dricka glögg och se på House samtidigt t ex.

Förresten, under de senaste dagarna, har det varit många sammanträffanden, mycket roligt och mycket som fått mig att tänka till... det hjälper i o f s inte alltid- men i alla fall. Lite lär man sig kanske... med åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0