Eftertanke och solsken

En lång skön helg i vackert solsken- önskar bara att jag kunnat vara ute och njuta mer av det typ deltagit i jakten. Men med min långvariga och tjuriga förkylning så har jag tagit det rätt så lugnt - vill bli av med eländet!

Lilla K och jag blev ensamma hemma i fredags då maken tog båda killarna med sig och drog till jaktmarker några mil söderöver tillsammans med en god vän.
Vi tjejer hade en skön fredagkväll och lördag. Vi hann baka , koka tre sorters sylt, måla tre stolar
(tråkighetsgöra ;-( ) Var ute lite med Sivan och såg en period hockey.
Maken och killarna kom hem och var rätt så slut på efter älgjakt på långmyren hela dagen.
En tidig lördagkväll med lite glassmys och lilla K´s chokladbollar.
Idag blev det en liten tur med Sivan och storKillen innan han spelade sin första hockeymatch för säsongen. Vinst blev det = skönt för husfriden ;0)
Har sen faktiskt provat röra på mig lite och varit på tonårskalas.

Har ägnat några dagar åt lite eftertanke och funderingar. Grunnat lite på mig, mitt, här och nu.
Ibland behövs det - nu var det nödvändigt. Jag har stannat upp och försökt ta ut kompassriktningen igen. Jag har funderat lite på vad som är viktigt för mig och mitt. Vad jag gör och varför.
Rätt djupa funderingar - men skönt att ha fått lite ro i själen.

Du är du och du är jättebra ! Allt du vill kan du göra ! Du är viktig ! Här och nu !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0