trött,trött,trött

är jag idag.
Men det är det värt för det var en väldans trevlig kväll i går i glada människors sällskap. En eller annan surpelle fanns det nog, men de allra flesta var glada och hade roligt - och surpellar brukar ju mest förstöra sina egna moments.
Jag skrattade så jag grät - säger inget mer om det, men ni som vet ni vet, ett tvåmanstält är involverat och en närsynt sömmerska. 
Kvällen gick fort - gör ju ofta det när man har roligt. Hem kom vi oss i nån ordning, så vi kunde kliva upp i morse och jag promenerade ner på ishallen för att greppa micken. Det gick bra det med - även fast jag var trött. Mycket trött t.o.m. Jag hade ont i mitt knä i natt. Väldigt ont. Undrar vad som hemsöker vår familj?
Storkillen åkte ju på en par smällar i fredags på planen och fick - vad vännen sjukgymnast misstänker- ev. en spricka i ett revben. Om det är så illa vet jag inte. Men ont gör det . Speciellt vid nysningar och hostningar. Tur det finns värktabletter. Och det är på skjutsidan. Men det ger sig nog.

MellanKillen har ju fortfarande inte heller stått på is på 4-5 veckor eftersom hans knä inte blivit riktigt okej... Sjukgymnasten undrade om vi skulle införskaffa kalktabletter kanske.
Men vi knatar på. Maken kom hem igår och hade en hel del historier att berätta. Skönt att de är hemma !
Rådjuren hade varit där vi lagt ut mat. Så vi hoppas kunna ta oss dit nån sväng. Får väl se hur det går.

I stort sett så har väl mina funderingar om fula fiskar... vad ska jag säga. Utökats. De fula fiskarna, finns där man minst anar det. Men det är väl också så att även jag - i andras ögon - mycket väl kan vara en ful fisk. Jag hoppas bara att mina fulfisksidor-  inte märks så ofta.
Det är väl så att vi alla är oss själva närmast. Det har vi diskuterat många gånger i många olika situationer. Och att vi alla ser till oss själva och vårt.
Men ibland blir jag förvånad ... och förundrad... och hoppas att jag lär mig - att ta fram sjöjungfrusidorna istället...

Nu blir det en stund framför tvn under filten medans maken lagar middag. Favoritmaken !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0