Regnet öser ner!

Och så är det gamla talesättet ; Urban , Vilhelmina , Blenda - så ska sommaren lända.
Vilket ska då betyda att Urbandagen är Juni månads väder, Vilhelminadagen är Juli månadsväder och Blenda är Augusti månadsväder.
Jag vet inte om jag gillar det ... Det betyder att det är hällande regn hela Juni månad i alla fall.
Det riktigt smattrar mot taket. Mysigt just nu när man kan sitta inne och njuta av sina fina blommor och presenter.
Jag fyller ju "sista-året-på-tretti-sidan-strecket" sen tänker jag sluta fylla år. Jag kan gärna ha en stor fest för alla vänner nästa år - men ingen födelsedagsfest. Bara en fest för att det är skoj att träffas !
Och idag har verkligen varit en rolig dag ! Förutom att mams nu åkte tillbaks till Umstan- hon hann inte ens äta tårta! Men jag fick ju vara " släkting" på Mejans examen. Riktigt trevligt ! Tal och bildspel, betygsutdelning, musik och fika. Sen var det tillbaks på jobbet där vi fått låna en kaffemaskin som gör gott kaffe.
Trevliga besök på jobbet, trevliga fikagäster hemma - så min dag har varit kanon !

Men nu börjar nedräkningen till nästa år vid den här tiden.

Sköt om er alla - och händerna på täcket !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0