Helgen är över

För den här gången ! En helt okej helg med massa gjort. Maken har jobbat och igår kväll var han på herrmiddag med bastu och surr. Han var fortfarande surrig när han kom hem så de gjorde nog inte nåt särskilt bra jobb där ...
StorK var på disco och kom hem sent. Men mamman satt uppe och väntade. Det hade nog varit trevligt.
Men han är ju tonåring så han säger ju inte så mycket.

I morse var jag upp m tuppen morsdag till trots. Och allt är ju relativt men halvtio var jag på plats för min första husvisning som mäklarassistent. Jag gillar hus, nöter hemnet och styleroom.se ganska ofta. Men det här är ju nåt nytt. Spännande. Jag tror jag kommer att tycka om det ! Visa hus för folk som är sugna på nytt hem.

När jag kom hem så var familjen på G. De hade skurat upp och spolat av altanen så jag fick bara sätta i ordning det mysiga. Så nu väntar vi på varma dagar då vi får sitta ute. Fick fikagäster så vi satt ute i solen på framsidan och drack kaffe. Mys på hög nivå. Jag trodde ju det skulle regna hela helgen.  

Blev bjuden på Pims goda mat eftersom det är morsdag. ( Men jag kan inte låta bli att undra om det möjligen kan vara så att inte Maken var  på "humör" att ställa sig vid spisen?) Gott var det i alla fall.
 
Blev box i Longlakevillage ikväll. Skönt. Lilla K var med och hade diverse prylar med sig som skulle roa henne men jag fick skratta gott eftersom hon också tränade med hantlar, sitt-ups, hopprep, armhävningar,hopp på ett ben och så avslutade hon sin session innan stretching med nån sorts Yoga. Till Hårdrock. Ja vad de lär sig.

Fick dock ett trist besked ikväll då mamsen ringde. Hennes farbror som i övrigt var en frisk fläkt och inte sjuk på en fläck fick en stroke förra helgen och har legat på lasarett. Vid kl 19 ikväll somnade han in.
Man blir så ledsen då en i övrigt frisk människa med många år kvar inte får gå kvar här på jorden längre.
En glad och bullrig man med ett stort hjärta och många härliga historier.
Och mina tankar går till de närmaste du lämnar efter dig.
Vi kommer att sakna dig farbor G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0