Kungens födelsedag.

Lilla K tränar och tränar på fiolen. Hon gör korta men intensiva intervaller. StorK vill att hon håller till i källaren- så långt bort från honom som möjlig. Men jag tycker hon är duktig jag. När man kan Spanien är ett land - hjälpligt - efter tre dagar - då gör man det bra. Idag frågade hon vad jag tyckte hon skulle spela för låt för kungen på hans födelsedag ????? Jag fattade nada. Tills jag förstod att hon kom ihåg att Duncan bokat henne till nationaldagen när han lämnade fiolen.
Ja vi får väl se. Han för väl höra spanien är ett land - om han kommer hit.
Sen berättade hon att hon ville ha en hund när hon blev vuxen och att hon tänkte att hon skulle hitta en man som tål hundar. Och att hon skulle försöka få barn som inte är allergiska. För hund vill hon ha.

MellanK har varit i Vindeln och spelat hockey. Kom hem med vinst och en skrubbsårsmage efter att ha fått sin egen klubba olyckligt uppstyrd mot magen av nån annan. Ont.
StorK har varit i Norsjö och spelat hockey - kom hem med vinst och ont i benet efter en bentackling.
Lite roligt att höra diskussionen dem emellan om deras respektive matcher och deras respektive insatser.
Diskmaskinen är paj - men det är en världslig sak.

Min helg har jag försökt få lugn- så mycket lugn som det går. 
Jag ser trött ut fick jag höra och jag känner ett konstant molande i bröstet.
Tack för alla kramar all peppning alla fina ord.

Jag har varit upp till min farfar några gånger under helgen. Han slumrar mest. Det är lugnt och rofyllt där. Ibland är han vaken och pratar lite. Han har humorn kvar. Och humöret. Det är skönt.
Men jag önskar att han skulle få somna snart.
Det vill han själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0