Mycket tjat om is

och hockey, men det är min värld just nu. Det och sol och bad- kanske nåt regn utemellanåt men skönt.

Vi befinner oss på en liten liten plats i Dalarna som heter Furudal där det år 2005 bodde 449 personer. Jag är djupt imponerad över att en sån liten by har byggt upp en sån verksamhet som det finns här genom hockeyskolan. Varje vecka under sommaren kommer runt hundra ungdomar ( sammanlagt runt 1400 ungar ) och tränar hockey, umgås och har skoj. De har sina föräldrar med som bor i och runt byn, hela samhället är involverat på ett eller annat vis. De får varje vecka besök av en hockeykändis, nån som gjort stora insatser på is, de har hockeytränare och ungdomar som är väldigt duktiga.
StorKillens huvudtränare är i vardagen tränare åt en annan storumankille som heter Elias Bjuhr. Skoj skoj.
Och storkillen har skoj, han tycker det är jättebra- men vet ni vad - han tycker att Storumans Vildmarkspucken är i stort sett nästan lika bra. Så nästa år kör vi igång Storumans hockeyskola igen. Absolut!

Idag fick vi sol, varm sol, så efter morgonens besök i ishallen så landade jag i solen och gottade mig. Innan det var frukost och dax för nästa ispass. Sen landade jag i solen igen. ( Efter att vi letat upp banken och plockat ut pengar så jag som är utan börs ska överleva veckan :S )
Men sen när jag kom in så slog allergin till... Åh jag blir så irriterad, näsan är rödsnuten, ögonen rödkantade och jag nyser som ett tok. Ja så är det, jag hoppas att ni i Storuman har en varm och skön vecka med bitvis regn så att allt har blommat ut när vi kommer hem ( önskedröm )

I morgon är en annan dag och vi är utlovade sol, så jag hoppas på det trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0