Listor och Den blomstertid !

Jag har mani på listor- de gör att mitt liv fungerar- det är bara det att jag måste hålla reda på dem. Inte knöla ihp dem med nummerlappen från banken och kasta dem när jag sen ska gå in på Ica och handla resten av det som står på listan. Jag listar ALLT och då menar jag ALLT; packning, handlingslistor hem och till jobbet, att-göra-listor Kom-ihåg- prioriteringslistor o.s.v
Listor gör att jag överlever - leve listan !!!

Vi håller nämligen på att packa ( = Packningslistor)- vi ska åka till Furudal nere vid Orsa för att storKillen ska spela hockey. Eller gå hockeyskola rättare sagt. Vi andra fyra har hyrt ett hus och ska väl försöka ha lite ledigt och semester. Vi får se vad det blir. En skön vecka hoppas jag i alla fall.

Innan dess så har vi ikväll besökt ett examensfirande för lilla K som gått färdigt första klass. Sötungarna som sjunger så fint så fint ! Naturligtvis så sjöngs Ida´s sommarvisa. Och den blomstertid nu kommer.
Så nu är det sommarlov - härliga sommarlov. I morgon är det mellanKillens tur. Han har gjort sitt fjärde skolår.

När jag gick i fyran skilde sig mina föräldrar. Det är länge sen.

Storkillen har vi inte hört av - jag tar det som att han har det bra. I morgon kommer han hem.

Så då kan jag bocka av den här dagen från listan. En bra dag ! Aspelut !




Kommentarer
Postat av: Anna Henriksson

Har lilla tjejen redan börjat och slutat ettan? Nu hänger jag inte med, trodde våra barn var lika gamla =)

2010-06-18 @ 20:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0