Har ni semester ?

Inte jag - min är slut och jag är tillbaks.
Tillbaks i jobbet, i verkligheten och tillbaks på hemmaplan ! Lovely. Vi sa både maken och jag att det är så roligt att vara tillbaks på jobbet. Och hemma. Jag ivrar på med massa hemmapyssel. Fixar och donar och håller tummarna för att min iver håller i sig ett tag till.
Är så skönt att få en massa surdegar gjorda.
 
Har hunnit vara på jobbet, vara på styrelsemöte, visa hus, göra ärenden, slipa, putsa, träffa några av vännerna. Har t.o.m ringt en läkare för min fot som vägrar bli bättre. Ska dit nästa vecka - och naturligtvis känns det rätt okej idag då. Men vi får väl se hur det utvecklar sig. Hälsporre som vägrar ge sig och påverkar mig ända upp i ryggen. Not Najs.
 Har även kommit till en gräns i mitt liv. Vet inte om det är ålderstecken eller att jag är sjuk ( skulle aldrig trott att jag självmant skulle sätta mig i den här sitsen...) eller att jag bara gör nåt jag kommer att ångra när jag väl sitter där- jag har beställt tid för - fotvård...


Jag hatar fötter, kan inte klippa tånaglarna på ungarna, får kräkkänslor när nån annan låter sina fötter vidröra mig, nåt som min pappa för övrigt tyckte var jättekul att reta mig med ( där kommer genen som gillar att retas ifrån ), vill helst inte gå barfota, vill absolut inte att nån annan rör mina fötter.
Men nästa fredag då jämrarns anåda ska jag prova det som andra skryter om är så skönt. Men jag gruvar.
Skräckblandad förtjusning.

Storumandagarna närmar sig, men myggen invaderar så jag tänker beväpna mig med nån sorts myggmedel, eller kanske skoterkläder så man slipper dem. FY sjutton vad jag ogillar mygg. Nånting !


Sen ska storKillen äntra en gräns i sitt liv i morgon. Gränsen för när man lär sig vad det innebär att arbeta. Får se vad han säger när han kommer hem. Han ska iväg på sitt livs första skogsplantering. Har fått ett fast pris för två dagar då han ska gå igenom eldprovet. Jag tycker det är suveränt när ungarna får prova plantera för det är i mitt tycke ett drygt men ändå roligt jobb. Beroende på väder, vind, placering, arbetskamrater så kan det vara riktigt roligt. Men det är drygt. Så - ska bli skoj att höra vad han säger om det.



Skjutsade mamsen på bussen t Umstan i morse. Hon ska dit och byta lägenhet. Jag hoppas verkligen det går bra för dem. Håller tummarna för det!

Ha en skön afton mina vänner !

(Undrar om jag ska börja måla nu... eller ska jag ta det i morgon tro ???)

Kommentarer
Postat av: Mona

Ha,ha,ha jag skrattar när jag läser om din fot-fobi=) varför? Jo, för att jag är likadan! Och med tanke på mitt yrke, så rimmar det väldigt illa ibland. Tur jag har välvilliga jobbarkompisar, för jag skulle ALDRIG klippa tånaglar på en patient, att dra på sockar är ibland äckligt nog, säger som du, jag kräks! Helt otroligt att nån väljer att bli fotvårdare frivilligt!!!! Men du.. jag har provat fotvård och man blir som en ny människa efteråt, trots att man hela tiden tänker att stackarn som utför arbetet måste ha sett dom äckligaste fötter som finns nu:)))))

2010-06-29 @ 08:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0