Delad vårdnad och bak!

Jag fattar inte varför jag egentligen anstränger mig så ruskigt mycket ??? Jag brukar inte vara noga med att baka och fixa men i vår har jag verkligen försökt - av nån jädrans märklig anledning och jag fattar inte ???
Mina ungar gillar det naturligtvis och maken med. Gästerna får jag hoppas men varför ska jag hålla på egentligen ??? Det finns ju att köpa - och till en inte alltför dyr penning. Det går inte åt så mycket och sen ligger det kvar i frysen - ibland till nästa år - då jag får ställa mig och kasta. Jo jag vet - vis av erfarenheten från tidigare ryck- då oftast i samband med jular. Jag skulle vara som farmor och mormor, de hade alltid minst sju sorters kakor både mördegs och mjuka, mandelformar, ökenstormar, syltkakor, moccarutor, havrerutor, nougatrutor o.s.v. Sååå mysigt att komma och hälsa på! Men det är ju så i dessa tider - att vi inte hälsar på varandra riktigt som förr. Och när vi gör det så är det inte kakor vi ställer fram utan vin och ost och kex och middagar. Jag tror personligen att man umgås på andra sätt nu än vad man gjorde förr.

I morse klev jag upp strax före 8 och började - BAKA - Macroner, Moccarutor, syltkakor, marängbottnar... jag färgar rosa det jag kan och jag har massa mera planer på gång.
Fast jag egentligen skulle behöva göra annat -som att märka loppisprylar och hjälpa storkillen att hitta alla saker han ska ha de två kommande veckorna när det är tänkt att han ska hinna vara med på TRE läger.

Men jag bakar. Och svär eftersom jag är så "homlut" och tappar grejer, bränner kakor, kladdar med äggen fram och tillbaks, mäter fel och får göra om...
Ja ja - men på måndag är det dax - då fyller lilla kärleksprinsessan SJU år.

Inte så liten längre med andra ord. Hon är som sina bröder kompissjuk, modig och älskar att vara med där det händer saker ( Hmmm jag känner att det där är träffande för nån annan väldigt bekant människa- vad kan det bero på ???)
Så just nu befinner hon sig i Verksamheten hos bästis. Jag tror ibland att vi har delad vårdnad om barnet mitt. Hon har nog snart adressändring och halva barnbidraget på bästis adress. Men jag är glad att de finns ! Och att hon får hänga med.

OCH så flyger det omkring en massa skit i luften just nu - tror nästan att det är utomjordingar som besprutar vår planet med en massa skit. Jag blir då sjuk i alla fall. Riktigt sjuk när det är som värst. Och nu har det börjat. Så om vi träffas och jag ser ut som jag gråtit floder och snytit rullvis med papper - bli inte rädd. Det är bara pollenallergi!
Ha en bra Lördag - nu måste jag plocka plåten ur ugnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0