Swampsoccer i blötmyr´n

Jepp mycket torv har det varit ett par dar.
I fredags åkte vi ner och kikade en stund, sen följde lilla K och jag med mamsen till Kåtakyrkan och lyssnade på sommarmusik med delar av familjen Sundqvist. Mysigt och fint. De är fantastiskt duktiga !
Sen åkte vi hem och boade i nya ( för oss) husvagnen, lilla K, mellanK och jag sov över där - på mamsens gård. Nära och bra! Vi sov såååå gott även om det blev lite kallt där på natten. 

Men jag hann med en sväng till på swampen, då storK blivit värvad till ett lag. De gjorde sitt bästa men nådde inte alls hela vägen. De var alldeles för få avbytare, det är nog en styrka om man har många avbytare, undrar om det finns nån regel för hur många man får va ? I andra matchen som StorK spelade på lördag hade hans lag, 3 avbytare på bänken, medans det andra laget hade 15. Då är det inte lätt...
I alla fall så har jag hunnit skriva papper på ett av husen som vi haft till försäljning. Hoppas allt blev rätt, det är inte lätt när man aldrig gjort det, men jag fick tydliga instruktioner så jag hoppas även om omständigheterna var väldigt speciella, att det blev rätt. 

Sen har jag hunnit vara fler gånger på swampen, vi har tränat på att sätta upp förtältet, jag har hunnit bli förkyld BLÄ för det, jag har varit på after swamp och räkfrossa på hotellet. 
Trevligt men min förkylning gjorde att jag avslutade kvällen som askungen - sådär strax efter tolv smög vi hem. 

Men jag var ensam hemma och hade en människa som smög omkring bland buskarna utanför mitt hus- har ingen aning om vad han gjorde där- väldigt mystiskt. Och jag hade inte en endaste tanke på att ta reda på vad han ville. Jag höll bara ögonen på honom så inget från vår gård skulle försvinna...
Lite läskigt att lägga sig och sova...

Men idag skiner solen så jag ska inte sitta här!

Glömde säga - min vän blev intervjuad om myrfotbollen i sina hemtrakter. Stort !
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha ha, så kul att Storuman ligger "Utanför Umeå" ;)

2010-07-11 @ 12:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0