nej nu

är tråkighetklagandet slut ! Nu blir det sängen och sen en bättre dag i morgon !

Storkillen gick ut till kompisar vid niotiden och skulle vara hemma klockan tio. Vi andra ramlade ner framför miss Marple och lilla K hade gjort iordning jordgubbar och glass. Myyyys !

Så kom ett mess från ett okänt nummer ;
Kära Anna, vi ber dig i herrens namn att skjutsa oss till laisbeck, Amen ! Din käre son Storkillen<3

Så jag svarade ( för jag förstod på en gång att det inte var storkillen som satt vid knapparna ) ;
 Tack Gode Gud för maten hädanefter diskar käre StorK faten, skjuts till laisbäck blir det ej, snart dax för kvällsbönen till dej. Amen

Så kom efter några minuter från samma okända nummer ; Men käre mor jag älskar dig så, bara du kunde förstå , till Laisbeck jag verkligen vill, jag orkar inte diska ett fat till. Amen!

Jag svarade då; Min käre Gud tala om hur älskade StorK sig kan kom´, till Laisbäck tur och retur, innan tiden visar tio på mitt ur. Tack Gode Gud för du hör bön/ Den kärleksfulla mamman

StorK kom hem !


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, jag träffade honom utanför macken när jag lämnade släpet, å han frågade mig så snällt om skjuts till Laisbäck, men inte svarade jag nej så fyndigt... ;)

2010-07-15 @ 10:12:04
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha, vad roligt!

2010-07-15 @ 12:23:43
URL: http://anill.blogg.se/
Postat av: Linda

Gilla!

2010-07-15 @ 17:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0