Lite längre

Måste väl skriva nåt lite längre inlägg om helgens bravader så ni inte tror jag gjort slut med er alldeles !
Sitter och hänger framför tv´n ikväll- så skönt att bara få slappa en stund.
Det har ju varit full rulle hela långa härliga helgen. Jag var så rädd att få allergikänning som skulle förstöra helgen men det gick bra trots allt som flyger omkring i luften

Fredag efter jobbet tillbringade jag till största delen vid skruttkarusellerna med lilla K och bästis. Gillar inte skruttkarusellerna egentligen men vad gör man, värst är de där det kommer upp lite fart - om det skulle hända nåt så kunde det gå riktigt på tok. Men det har gått bra, lilla K har åkt tills hon mådde illa.
Vi hann även känna av solen och värmen = skönt ! Sen efter middagen var det dax för husvisning av MäklarASSISTENT Ludvigsson. Gick bra. Blev en skön avslutning på mamsens balkong med en cider, trevligt sällskap och skratt !!!
På lördag var det visning av hus en liten stund innan det bar av ner på marknaden igen, karuseller och korvförsäljning stog på schemat. Samt att vi skulle titta på när mellanK med kompis uppträdde på scenen utanför Akkan. Men till min ( Och flera andras ) otroligt stora besvikelse så hölls inte schemat så vi missade hela kalaset: Väldans trist faktiskt. Jag var otroligt besviken !!!
I alla fall så blev det grillmiddag hemma hos oss med massa folk och mycket god mat. Att jag sen fick göra en akututryckning för att visa hus och lämnade över matlagandet åt de som var kvar - det gjorde ingenting alls - maten och efterrätten blev naturligtvis jättegod och sällskapet var utöver det vanliga ! Trevliga och roliga. Sen kom ju sjukgymnast Pelle (med sin trevliga fru) från Sorsele och hjälpte mig med min onda fot. Ni må tro att med min fotfobi så var det fruktansvärt jobbigt. Men jag ser det som träning inför kommande vecka med flera behandlingar.

Kvällen blev mycket trevlig med mina fina vänner. Vi tjarvade runt på olika förfester och surrade med kända och okända människor. Sen kastade vi oss in på dansgalan, hann med att ha en kramtävling på vägen in - vi i juryn var inte eniga om vinnaren men det betyder väl att de var ungefär lika bra ;0)
Det är bara synd att kvällen går så fort när man har så roligt ! Jag är så glad över alla fina människor som finns.
Synd bara att det börjde regna. Samtidigt så kom det värsta när kvällen var över och vi var på väg hem.
Vi sjöng Singing in the rain hellre än bra hela vägen in till sängen. Eller hur Mejan med dotter ;-)

Jag körde C L´s trick - hon tipsade om Berocca. Så det blev två igårkväll och två i morse ! Kanonbra ! 
        Jag tror på det i alla fall och rekommenderar det inför nästa helgs begivenhet. Då är det ju dax för swampsoccer. Spännande !

Söndagen har förflutit lite lugnare - var ute på marknaden och såg det som hände på scenen.
Pontarekören blev årets vildmän. De fina människorna som bedriver begravningsbyrå blev årets kommunbo. Och Storumans Musik & Teaterförening tror jag de heter - fick kulturstipendiet.

Bra väder, trevliga människor, god mat, allt har ju varit bra i helgen - egentligen. Men det är skönt att det är över. I morgon ser det ut att bli sol !
Så kanske jag hinner ut och känna på det en stund.

Sköt om er allihopa. Det har ju visat sig att jag har lite oväntade läsare - några stycken som gett sig tillkänna :0) Skoj att höra - även om det är som jag säger en hel del skitsnack ;0) !

Kommentarer
Postat av: Christina

Och gissa om jag glömde Beroccan när jag kom hem dyngblöt tidig söndag morgon... Det blev en dusch istället och hör och häpna så fungerade det också. Just ja, swampsoccern... Gruvar redan...

2010-07-06 @ 01:11:27
Postat av: ÅM

låter spännande det där med fotmassagen.. Själv har jag funderat på att prova Thaimassage, fast jag gruvar lite.. Ska ladda och våga så småningom =)

2010-07-13 @ 18:06:56
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0