Still 30

Japp mellanKillen kollade just - det är fortfarande minus 30 grader!
Men vi klarar oss - jag sa det idag t svärfar att så länge vi har ström så går det ingen större nöd på oss, värre om det skulle bli strömavbrott i dessa kalldagar. Sen är jag glad över kaminen !
Men som sagt !
Jobbet idag var bra- var dock inte hela dagen, tog en fika med vänner för att sen skjutsa och hämta på träning.
Ikväll var vi "barnlediga" maken och jag , två var på hockeyträning och en på badet m bästis " TACK"
Maken gjorde middag, han serverade rester och till det levande ljus!
Han tyckte vi skulle ta vara på tillfället med ett tomt hus ! Det tyckte jag med - och plockade fram skurmoppen och satte i hans händer medans jag själv omfamnade dammsugaren ( men det slutade med att jag fick gå en runda med både mopp och dammsugare - fattar inte varför ;-))

Sivan är en mycket lång Sivan har vi ( och hon själv ) upptäckt - om hon står på bakbenen så når hon långt upp,ända upp till spisen där vi brukar ställa tallriken med hundmat ...
Illa illa!!! Men en musfälla kanske kan få bukt på hennes "långnäsa"
Det är så kallt ute att hon sparar på en tass i taget när hon är ute, det går bra att ta sig fram på tre ben och hålla det fjärde lite mindre kallt !

Sen har storkillen planer - vet inte om de gillas egentligen - men det är väl bara att inse att thirteen to be fourteen då är det inte bara att ogilla...
Det blir nog bra innan slutet - jag tror han egentligen är en väldigt klok storkille ! Under all coolhet !

Nej nu har jag sett första Twilight igen - friskade upp minnet inför bion som kommer snart nära mig ! Då ska jag gå dit !

Sköt om er alla ! Och hälsa mamma !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0