Som sagt var

En riktigt härlig dag idag ! Hoppas det blir en i morgon med- då ska jag försöka att själv !!!! valla mina skidor och åka lite på spåret m Sivan i morse var det nämligen lite dåligt m fäste...

Efter gröt med lilltjejen så blev det kanondag i backen ! Härligt m utedag och trevligt m sällskap!
Till middag så plockade vi fram Raclettejärnet som är hundra år sen vi använde ! Supernajs !
Främmande på fika hela kvällen och nu har vi landat framför tjocktvn i sovrummet !

Alla som känner min Make och mina barns far - vet ju att han gärna går klädd i jaktkläder - både vid jakt, fiske men även om vi ska ut på skotersväng. Det är först på sista åren som han köpt sig täckbyxor som han anväder ibland vid speciellt högtidliga tillfällen.
Idag i slalomliften så frågade min lilla K om "vi skulle ha slalombacken nån helg i år " Det är ju nämligen frivilliga krafter med och driver backen på helgerna.
Jo, sa jag, det är visst så !
Då säger  lilltjejen efter en tyst stund - Då måste vi se till att inte pappa har jaktkläderna på sig !
Jag skrattade gott och frågade om han hade det förra gången ???
Jaaaaa, sa hon, och det är såååå fult !!!

Säger samma unge som för nån dag sen i tretti graders kyla fick trä på sig fleecetröjan och byxorna under skiddressen på väg till skolan samt skoterhuvan under mössan varvid hon utbrister surt - Jag är så himla pinsam !
Det är viktigt med klädseln redan i sexårsålder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0