Roar mig

Jag roar mig så gott det går i detta kalla väder = 26 grader på minussidan är lite för kallt för att tillbringa dagen ute på ... Gissar att Sivan vill ut nån sväng men hon är inte heller så ivrig så att det blir nån långsväng.
Vi har klippt klorna på henne - inte en dag försent, de såg nästan ut som Edward Scissorhands fantastiska nalgar!? Sen klippte jag håret mellan tassarna för att hindra klumpbildning, sen ska jag prova tassbalsam få se om det hjälper!

Såååå jag roar mig bl annat med att städa och torka och damma och sitta vid datorn mellan varven.
MellanK är hemma också - göralös som få.
Lilla K sitter - inte helt otippat framför tv´n och häckar- men i morgon blir det fritids och jobb så då blir det lite mer fart på oss !
Vi hade en trevlig kväll igår - tack för det ! Inget planerat men det kan vara det bästa ibland !
Fick ett glas vin och lite surr samtidigt som vi tittade på gamla kort ! Skoj !

Sen sitter jag och läser gamla bloggar, mina och andras - vad som hände för två år sen och vad som hände för ett år sen... Inser att mycket kan hända på kort tid så - det gäller att ta vara på dagen! Carpe diem !

Tänker jag och återgår till att torka mina skåpluckor och gräla med barnen lite :0S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0