mindre än tretti

Nu är det bara 10 grader kallt !!! Störtskönt att vara ute alltså !
Det märks - skotrarna surrar på leden utanför, skidåkare fulla spåret kl 10 i morse, solen skiner och det är kanonväder ! Lilla K och jag ska äta en frunch för att sen åka iväg upp till slalombacken och träna lite lårmuskler....
Det brukar kännas efter första gången man varit där för vintern.
Storkillen befinner sig i Lycksele - han åkte före kl 07 i morse med snälla människor som hämtade upp honom ! Tack !!! Han kommer hem i kväll och ska hälsa på en kompis! Konstaterade med vännen igår att världen har blivit så mycket mindre sen jag var ung. När jag var i samma ålder hade vi precis börjat lära känna ungarna i grannbyn Stensele som är tre kilometer bort. Vi fick ÅKA till Lycksele för att få möjligheten att lära känna nån där och det gjorde man inte i första taget.
Ingen dator, inga mobiler och utveckklingen har gått bra mycket framåt !!!
MellanK befinner sig i alla fall på isladan ! Igen ! Men det är roligt att de ser till att ha saker att göra ! De ligger inte BARA stilla framför datorn och tv´n ;0)

Sen har jag funderat de senaste dagarna ...
Att mitt nyårslöfte skulle vara att inte ljuga för mig själv, att vara mer ärlig med vad jag säger och när.
Jag ska fundera lite på det om jag kan utveckla det - men summa summarum- Jag hatar att bli lurad och förd bakom ljuset. Jag har tänkt mycket på att det kan finnas rätt framför mina ögon saker som inte stämmer men min hjärna lurar mig att tro nåt annat bara för att jag inte vill tro på det jag egentligen ser !
Jag ska försöka bli ärligare mot mig själv i mitt sätt att vara !!!

Sköt om er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0