Sent inlägg

Men det kommer...

Idag har det varit en vanlig tisdag- en helt vanlig vecka en helt vanlig dag på jobbet med mina najsiga arbetskompisar.
En helt vanlig stressig eftermiddag/kväll men det går - allt går dock med lite fadäser kanske...
Storkillen fick ny snygg frisyr, sen hade han träning, mellanK hade träning efter storK och lilla K hade så snäll bästis som tillsammans med sina föräldrar förbarmade sig och tog brudarna till slalombacken.
Pappan i familjen sov en middagslur sen hade han jobb och jag kastade mig på telefonen och fixade soltid när alla lämnat skeppet.
Snabbt där och en liten pik om att jag alltid verkar stressad ( vilket är helt sant - men det så länge det är mitt val, så går det bra ) Sen somnade jag i solen och sov i trettio minuter helt fantastiskt skönt.

Box med vännen efteråt och det var också skönt- dock inte lika sövande. Jag har ont i och under mina fötter hälsporre och nån ledvärk tror jag (- doktor Anna -) Jag har dessutom boxat mina handskar så tunna så jag får skavsår... tror jag. Ont gör det i alla fall. Måste nog köpa nya. (klagomuren nästa )

Sen - skulle jag ta reda på var alla mina tre små sötingar var - två var rätt snabbt lokaliserade men den tredje filosofen - MellanK fanns ingenstans. Jag letade på ishallen i alla omklädningsrum, jag frågade kompisar och vuxna, ingen hade sett honom. Borta m vinden. For hem, ingen mellanK hemma, ringde runt - fick åka ner på ladan igen och funderade i vilken ände som skallgångskedjan skulle börja - men där sitter han på bänken - och tittar på tjejerna ... i godan ro som tjuren Ferdinand.
Allt slutar okej, men när jag kommer hem, ramlar in i duschen och tvättar håret så får jag lödder i ögonen, famlar efter tvålflaskan, tvålar in mig - innan jag upptäcker att jag tagit makens Active Sports Pro duschcreme.... så nu luktar jag KARL också...

I morgon åker jag och Maken ner t Umstan och hälsar på. Mr G sover fortfarande djupt och ligger i respirator. Värdena är något bättre så pass att det känns lite lugnare på den fronten. De ska göra en ordentlig undersökning på hans ögon som inte är som de ska. Ögonläkaren hittade inget fel, men det kan ju sitta bakom dem...
Han hade även ev fler skador runt ansiktet som de ska titta på. De ska börja förbereda för att så småningom kunna minska ner på sömnmedicinerna...
Det är inte bara att knäppa m fingrarna och säga God Morgon. Men det tar vi sen. I morgon blir det röntgen och nåt mindre ingrepp som sagt.

Vi ses och vi hörs !!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Om man drabbas av ledvärk kan senfästen under foten inflammeras...känns som hälsporre...tro mig jag vet hur j...ligt det känns!!Kram

2010-02-10 @ 09:51:21
Postat av: ÅM

Härligt att kunna gå och lukta på sig själv och känna doften av man.. eller så inte =))

2010-02-11 @ 09:35:25
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0