Orka ?

Orka bry sig brukar mina ungar kasta ur sig- Rätt bra tycker jag när jag använder det själv i sammanhang där folk / jag själv retar upp sig/mig på sånt som egentligen skulle kunna vara bagateller.

Visst - man ska inte förringa vad andra människor upplever och vad som är jobbigt för andra, men ibland känns det som om ( och jag själv ÄR inräknad där ) det är bagateller det läggs energi på.
Vad andra människor gör, säger eller tycker, vad som händer små ting i vardagen. På ett sätt så är det väl bra att folk bryr sig, men ibland gör attityden att man undrar om det egentligen kommer nåt gott ur alla tyckanden och tänkanden...

Men i alla fall... min ork är det jag egentligen skulle ta upp - den är nämligen borta idag, totalt och spårlöst försvunnen ?! Är det nån som sett den skulle jag vänligen önska den tillbaka! Jag behöver den riktigt mycket!!!
Lilla K´s rum har i flera veckor varit på väg att få en ansiktlyftning men efter allt som hände så ... står det totalt stilla där. De flesta grejor håller jag på att ha nött ut därifrån, sängen senast i fredags. Men det går så katastrofalt sakta. Och det är en energisug just nu. Bara för att jag vet att det måste göras. Meeeen som jag sa i tidigare rader. Orka bry sig.
Och som sagt - hittar ni de tappade sugarnas rike så kan ni väl rita en karta och skicka. Där måste det vara drag !!!
Nu ska jag i alla fall försöka samla energi nog att ta mig ut på torget där Ferry ska tas emot ! Hoppas det är fler människor där !

( Min mams har varit här i helgen, skönt har det varit, men tomt - nån som saknades hela tiden, som skulle varit med i det nya huset och pysslat. Men nu är det som det är, jag hoppas att det löser sig till det bästa för alla parter. Att om det är meningen så är det meningen. Jag träffade nån idag som sa att hon läst en bok av Gerda Antti där hon skrivit att - Man ska inte missunna människor att dö- det är kanske så vi får se på saker och ting ibland... men det blir så tomt att gå vidare i det nya äventyret - livet utan, efter.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0