önskelista

Vi diskuterade önskelistor en kväll... jag har mycket på min lista- många saker kommer aldrig att bli verklighet men man önskar sig ändå. Andra saker är uppnåeliga men det är upp till mig själv att se till att det blir verklighet. Sen finns det sånt som jag skulle kunna önska och som jag skulle kunna få.
Men mina barn har skrivit listor.
MellanK har en - lång.


så andra sidan


så storK och lilla K - som delar på en sida på ett A4blad...



De inspireras av varandra - vi får se vad det blir. Om tomten kommer överhuvudtaget. Det gör han ju bara om han tycker att barnen ska få nån klapp.
Lilla K tänkte låta honom prova fiolen och se om han kunde spela. Det var ju enda sättet att avgöra om det var den äkta tomten som kommer, för riktiga tomtar kan ju spela fiol !

MellanK klev på is igår för första gången på 7 veckor. Lyckan var gjord om än det kändes lite i knät på vissa övningar. Så kan det gå när man ska balansera på skohyllan på skolan - 20 cm överom golvet... då går knäskålen av. Typ nåt sånt.

StorK var också på is första gången på 1 ½ vecka - kom hem och frös och kände sig inte alls pigg. Vi får väl se det är ett allmänt hostande och snorande och ömma halsar just nu.

Den här veckan är det järnet - som vanligt men faktiskt lite mer. Luciafiranden - tre styckna tror jag det är , luciaövningar, träningar, matcher, disco, shoppingresa t Norge m maken ( som jag lovat för länge sen...) julplanerande, arbetet kräver också sitt. Men som tur är så hinner jag. Och det jag inte hinner idag det hinner jag i morgon.

Förresten !? Nån som vill köpa hockeylotter ? Finns hos mig på macken. Finfina vinster! Och chansen att vinna är stor.





Kommentarer
Postat av: Christina

MellanK:s önskan nr 29 hoppas vi på :)finfina klappar i år....

2010-12-07 @ 20:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0