och nu är julen slut...

nu väntar vi bara på det nya året...
vi får väl se när var och hur vi firar det ??? Men med vänner blir det definitivt - så det ska bli väldigt najs!
Julen har förflutit som en av de lugnaste på länge, vi har firat den hos min mams - fina mamsen som hade hela lilla gula villan full med folk på middag och klapputdelning . Jättemysigt och trevligt var det.
Häftig tomte på besök hade vi och fina klappar kom han med. Alla var nöjda och glada.
StorK var ute på tomtemission på två ställen och fick sig en slant till skoterbränsle. Roligt hade det vart och jag hoppas  han skötte sig bra.
Vi hade en lugn dag på juldagen med middag hos barnens farfar med hans fina vän. Mycket god mat och trevligt sällskap hade vi även då.
Annandagen blev det mer action, hockey - återvändarmatch med lotterier, skills competition, dragningar och massa trevligheter. Så min dag var på ishallen, maken och StorK åkte ut en sväng i skogen innan de joinade oss på ladan. Efter matchen tog maken på sig jobbkläderna och jag feststassen. Jag var inte så sugen men hamnade en stund på hotellet och det var helt okej. Lugnt och stilla landade jag hemma vid halvett så jag tog mig upp och var på jobbet redan halvtio i morse.
Duktigt tycker jag själv.
Idag var det jobb en stund innan jag fikade på Akkan med söta flickor som är hemma på jullov. Mys.
Så boxing fick avsluta kvällen i Långsjöby. Och när jag kom hem var spänningen olidlig- skulle det finnas vatten till duschen ? Jo då - än så länge men det är frågan om hur länge vi storumanbor har vatten. Det är nån läcka nånstans så vi får hushålla med det lilla som finns. Så tvättberget växer och vi håller oss från att spola mycket vatten så vi inte blir utan. Vi får hoppas det hittar läckan nånstans ... annars kan det bli besvärligt.
Men hörrni- ha en god natt !

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tomten skötte sig utmärkt,Leo ville inte att han skulle fara..

2010-12-28 @ 11:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0